معرفی سرور خارج از کشور

مزایا و معایب سرورهای خارج از کشور

معرفی سرور خارج از کشور

در این بخش از مقاله راحت بین سعی داریم اطلاعاتی در مورد سرور خارج از کشور (Overseas server) در اختیارتان قرار دهیم شاید بتوانیم در تصمیم گیری به شما کمکی کرده باشیم. در ادامه به مزایا و معایب سرورهای خارجی اشاره کرده و تفاوت بین آن و سرور های داخلی را مورد بررسی قرار میدهیم. پس با ما همراه باشید.

همه ی وب سایت ها در یک بستری اجرا می شود که این بستر می تواند یک بستر داخلی یا یک بستر خارجی باشد. هر کدام از آن ها نیز دارای مزایا و معایبی است که میتواند استفاده کنندگان را در دوراهی بزرگی قرار دهد. سرورهای خارجی به ویژه سرور های مشهور به دلیل عدم دسترسی وسیع به طور ویژه مورد توجه هستند ولی معایب این نوع سرورها می تواند عاملی محدود کننده در انتخاب آن ها باشد. به ویژه در دنیای امروزه که تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت جایگاه مهمی یافته است باید به طور دقیق ارزیابی های لازم انجام شود.  ولی بهتر است بدانید که خرید هاست ایران یا سرور داخلی به نوعی حمایت از کالای ملی می باشد و در سال های اخیر نیز با قوانین صادر شده و شرایط فراهم آمده چاره ای جز انتخاب هاست ایران نیست. سرور خارج از کشور میتواند برای کاربران ایرانی نوعی تهدید باشد به این دلیل که هم امنیت کافی ندارد و هم می تواند به آسانی از دسترس خارج شود. پس اگر شما نیز کاربران داخلی دارید توصیه می کنیم امکانات و ویژگی های سرور داخلی را مورد ارزیابی قرار دهید. ممکن است بتوانید در انتخاب خود تجدید نظر کنید .

ویژگی های سرور خارج از کشور

تعرفه های پایین سرورهای خارج از کشور یکی از مهمترین مزایای آن ها می باشد. ولی از طرف دیگر با ارزیابی های صورت گرفته می توان متوجه شد که استفاده از آنها ریسک بالایی دارد و خطر جدی وبسایت شما را تهدید خواهد کرد. به خصوص کسانی که برای سایت خود زمان زیادی گذاشته اند و برای پیشرفت آن تلاش شبانه روزی کرده اند. تعرفه های پایین به دلیل دیتا و سخت افزار ها به وجود می آید. این ویژگی دقیقا نقطه مقابل سرور های داخلی است.  کیفیت شبکه ی سرور خارج از کشور نیز از دیگر ویژگی های محبوب این گونه سرور ها می تواند باشد. بدون شک کشورهایی مثل آمریکا و کانادا و آلمان می توانند کیفیت بستر بالاتری داشته باشند ولی اگر کاربران شما نتوانند به سایت مربوطه به دلیل استفاده از سرور خارج از کشور دستیابی داشته باشند دیگر وجود کیفیت بالاتر هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت. البته این موضوع زمانی جدی و مهم تر خواهد  بود که بیشتر کاربران شما را کاربران داخلی تشکیل دهد. به همین دلیل قبل از انتخاب سرور ارزیابی های کامل را انجام دهید. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه نیز می توانید با همکاران ما در تیم راحت بین در ارتباط باشید. تیم فنی راحت بین، با ارائه ی خدمات کامل در این زمینه افتخار این را دارد که در همه ی این سال ها رضایت شما را کسب کند .

مزیت و معایب سرورهای خارج از کشور

مزیت ها:

·         کیفیت بالا

·         هزینه های کم

معایب:

·         سرعت پایین

·         امنیت مشکوک

کیفیت سرورهای خارج از کشور بدون شک بالا است و این امر یکی از مهمترین ویژگی هایی می باشد که این گونه سرور ها را محبوب ساخته است و همچنین هزینه های کم نیز بسیار اهمیت دارد. ولی در عوض سرعت پایین به ویژه برای کاربران داخلی همه را سر دو راهی قرار داده است.

اگر بستر استفاده شده، سرور داخلی باشد در این صورت کاربران داخلی به سرعت می توانند به وب سایت مربوطه دسترسی پیدا کنند و مطالب موجود در آن ها را لود کنند. موضوع سرعت بالا با سرور های داخلی، با در نظر گرفتن این که این موضوع برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و دوست دارد کاربرانش به سرعت به هدف خود دست یابند بسیار ارزشمند است. در این مورد سرعت بالا بسیار اهمیت دارد. الگوریتم گوگل معیارهای مختلفی را برای قرار دادن صفحه ی شما در ابتدای گوگل در نظر میگیرد و نزدیکی بستر وب سایت با کاربران آن نیز یکی از مهمترین معیارها است ‌. پس استفاده از سرور خارج از کشور در این زمینه می تواند به نفع شما نباشد. امنیت مشکوک نیز به طور ویژه برای سازمان های داخل کشور فراهم است. به همین دلیل حتی قوانین خاصی تصویب شده که سرور سازمان های اصلی کشور باید بر روی سرور های داخلی اجرا شود. این امر بدون شک امنیت بیشتری را فراهم می کند و البته لازم است بدانید استفاده از سرور خارج از کشور می خواند وب سایت شما را در خطر بلاک شدن بر اثر تحریم ها قرار دهد با همه ی این توضیحات می توانید تصمیم گیری خوبی داشته باشید .

 

سرور خارجی یا ایرانی؟؟؟ - راحت بین

تفاوت سرور خارج از کشور و سرور داخل کشور

سرور خارج از کشور با سرورهای داخلی تفاوت های عمده دارد که به طور ویژه در قسمت های قبلی به آن ها اشاره کردیم. ولی اینک اینجا قصد داریم ارزیابی کلی نیز برای شما ارائه دهیم.

موضوع تبلیغ در دنیای مجازی و فضای اینترنت بسیار محبوب و چالش برانگیز گردیده است و همه ی افراد به دنبال راهکارهایی هستند که در این چالش بیشترین سود را نصیب خود کنند شما برای انتخاب بین سرورهای داخلی و سرور خارج از کشور اگر میان دوراهی هستید پس به یک مشاوره ی تخصصی نیازمند هستید گروه راحت بین با داشتن تجربه و تخصص در این زمینه در خدمت شماست.

سرور خارج از کشور بدون تحریم ها می تواند گزینه ی خوبی باشد ولی وجود تحریم ها به شدت می تواند هر وب سایتی را با خطر بلاک شدن بر اثر تحریم قرار دهد  و البته سازمان هایی که اطلاعات امنیتی کشور را در بردارند نیز باید به طور جدی از سرورهای خارج از کشور اجتناب کنند چون در این حالت امنیت کامل بر قرار نخواهد بود.

برای دریافت هرگونه سوال در این زمینه با شماره های موجود در صفحه ی وب ما در ارتباط باشید

مزایا و معایب سرورهای خارج از کشور

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید