اپلیکیشن چیست مراحل سایخت اپلیکیشن

هر چه باید از اپلیکیشن بدانیم

اپلیکیشن چیست؟

با توجه به استفاده ی گسترده از گوشی های هوشمند واژه ی اپلیکیشن زیاد شنیده می شود. معنای کلمه ی اپلیکیشن در لغت نامه های مربوط به این علم چنین آمده است.

نرم افزار کاربردی، نوعی برنامه یا نرم افزار کامپیوتری که در گوشی های تلفن هراه کاربرد دارد. اما در زبان عامیانه معمولا با واژه ی اپلیکیشن روبرو هستیم و گاهی به شکل اختصار APP تلقی می شود.

اما به زبان ساده بگوییم اپلیکیشن ها شامل نرم افزارهایی هستند که به طور معمول در گوشی همراه تان از مزایای آن استفاده می کنید.

نرم افزارهایی که در گوشی های تلفن همراه، آیپدها و تبلت ها استفاده می شوند به اپلیکیشن معروف هستند.

چند نوع اپلیکیشن داریم؟

از همین ابتدا باید اذعان کرد که اپلیکیشن به دو دسته تقسیم می شوند، این دو دسته شامل اپلیکیشنِ IOS و اندروید می شود.

 

همه چیز راجع به اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن اندروید

اندروید اپلیکیشن یا اپلیکیشن اندروید، یکی از محبوب ترین سیستم عامل های گوشی های هوشمند است. با توجه به محبوبیت گوشی های هوشمند در جهان تقاضا برای اپلیکیشن ها در زمینه گوشی هوشمند زیاد شده است. اندروید اپلیکیشن یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای مربوط به سیستم عامل های مهم است.

شاید یکی از دلایل محبوبیت اندروید در بین کاربران گوشی های همراه ساده بودن آن است. بسیاری از افراد تمایل دارند که در زمینه ساخت اپلیکیشن اندروید  فعالیت کرده و اپلیکیشن خود را بسازند.

سیستم عامل اندروید را مطابق با هسته ی لینوکس طراحی کرده اند. وظیفه ی سیستم عامل اندروید ایجاد یک لایه و پل ارتباطی بین کاربر و سیستم عامل عمل می کند. دیگر وظایف مانند امنیت، مدیریت پردازش، مدیریت منابع دستگاه موبایل و غیره را هسته سیستم عامل لینوکس می دهد.

سیستم عامل اندروید را 30 کمپانی مشهور پشتیبانی می کنند. ویژگی اندروید در دنیایی سیستم عامل ها این است که در واقع معنای اندروید open یا باز است این ویژگی به برنامه نویسان این امکان را می دهد که از تمام قدرت گوشی های هوشمند بهره مند شوند.

اندروید با استفاده از مزیت بی نظیر خود می تواند این امکان را به برنامه نویسان اعطا کند که حتی از توابع داخلی گوشی های همراه مانند شماره گیری و اس ام اس برای ارائه ی یک اپلیکیشن فدرتمند بهره گرفته و در اختیار کاربران قرار بدهد.

اپلیکیشن اندروید یا به معنای دیگر نرم افزار مخصوص گوشی های اندرویدی که کاربران بسته به نیاز خود می توانند فعایت های مورد نیاز خود را با نصب این اپلیکیشن ها انجام دهند.

برای دسترسی به اپلیکیشن های اندروید می توانید به فروشگاه گوگل یا play store مراجعه کرده و بسته به نیازتان این نرم افزارها را به شکل رایگان و در برخی موارد با پرداختن هزینه هایی بسیار ناچیز دانلود و مورد استفاده قرار دهید.

مراحل ساخت اپلیکیشن اندروید

برای ساخت اپلیکیشن اندروید باید یک زبان مخصوص اندرویدی را فرا بگیرید. در این زمینه زبان های مختلفی وجود دارد که برنامه نویسان اندرویدی از آن ها بهره می گیرند.

پس زمانی که تصمیم گرفتید  اپلیکیشن اندروید خود را خلق کنید یک زبان مناسب انتخاب کنید. بهتر است زبان تخصصی جاوا را فرا بگیرید زیرا که این زبان برنامه نویسی به عنوان مادر و بیس سیستم اندروید به شمار می رود.

برای اینکه بتوانید از امکانات اصلی سیستم عامل اندروید در جهت ساخت اپلیکیشن اندروید خود بهره بگیرید همچنین شروع ساخت برنامه های اندرویدی و توسعه ی آن ها احتیاج به تسلط بر زبان جاوا خواهید داشت.

یادگیری زبان جاوا بسیار آسان بوده و نسخه ی core java یک گزینه مناسب برای یادگیری این زبان اندرویدی است.

محیط برنامه نویسی اندروید

برای اینکه بتوانید اندروید اپلیکیشن خود را با کیفیت هر چه بیشتر بسازید باید با محیط های برنامه نویسی اندروید نیز آشنا شوید. محیط های برنامه نویسی اندروید که در اصطلاح IDE گفته می شوند عبارتند از:

• Android studio

• Eclips

• AIDE

• NetBeans

اگر تمایل دارید برای ساخت اپلیکیشن اندروید خود از یک محیط مناسب استفاده کنید که مناسب خلق کد های جاوا ی شما باشد بهتر است اندروید استودیو را برگزینید.

ابتدا نحوه ی نصب و راه اندازی این محیط یا IED را فرابگیرید. یکی از دلایل جذابیت و اقبال این محیط این است که توسط شرکت بزرگ و صاحب نامی مانند گوگل ساپورت شده و شما در حین کار کمتر به مشکل برخواهید خورد.

پس از آن باید برای ساخت اندروید اپلیکیشن خود ارتباط محیط برنامه نویسی JDK و SDKرا فرا بگیرید. این موارد را به محیط خود اضافه کنید تا بتوانید اولین پروژه Hello word خود را بنویسید.

سینتیکس اندرویدی چیست؟

در این مرحله از ساخت اپلیکیشن اندروید خود باید با نحوه ی دستورات اندرویدی یا سینیتیکس اندرویدی آشنا شوید.

پس از آشنایی با این مرحله باید Intenl را فرا بگیرید. این مرحله باید شیوه به کار گیری Intenl به منظور به کار گیری و برقراری ارتباط بین کامپونت های اندرویدی ضروری است.

این موضوع از آن جهت از درجه اهمیت برخوردار است که کاربرد فراوانی در ساخت اندروید اپلیکیشن ها ایفا می کند. دستور اینتل را می توان برای ارتباط بین بخش های مختلف را مانند یک پستچی تشبیه کرد که این عملکرد ها را آسان تر کرده است.

پس از آن در ساخت اندروید اپلیکیشن به مرحله ای خواهید رسید که ملزم به یادگیری کار با پایگاه داده و ارتباط با پایگاه داده اپلیکیشن اندرویدی است. یکی از گزینه های مناسب برای انجام این کار Sqlite است که به عنوان پایگاه داده ای محسوب می شود.

حال شما این موضوع را فرا گرفته اید که چطور ایده خود را تبدیل به یک اندروید اپلیکیشن کنید. حال این سوال پیش خواهد آمد این مراحل برای تولید و ساخت اپلیکیشن اندروید کافی است؟

مسلمان پاسخ منفی است با یادگیری این فرآیند تازه به این مرحله خواهیم رسید که اپلیکیشن ما باید چه ویژگی هایی را داشته باشد.

راه آسانتر برای ساخت اپلیکیشن اندروید این است که با ما تماس بگیرید. ما با توجه به نیاز شما اپلیکیشن حرفه ای و اختصاصی طراحی میکنیم.

طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید و ios

 

 اپلیکیشن اندروید چه ویژگی هایی دارد؟

ظاهر مناسب

اولین ویژگی که یک اندروید اپلیکیشن مناسب باید داشته باشد.ظاهر مناسب آن است. این کار کستلزم یک گرافیک مناسب است، برای این کار باید از رنگ بندی مناسب و روانشناسی رنگ ها بهره گرفت.

ظاهر مناسب به اندازه ی عملکرد مناسب حائز اهمیت است. اگر اندروید اپلیکیشن شما یک ظاهر مناسب و بی نقص داشته باشد می تواند برخی از عیوب و نقص ها را نیز پوشش بدهد.

امنیت بالا

اگر اندروید اپلیکیشن شما ملزم به ذخیره اطلاعات کاربران است، برای بالا بردن امنیت آن تلاش کنید. اطلاعات می تواند شامل هر مواردی باشد که از گوشی کاربر وارد اپلیکیشن شما می شود.

امنیت اپلیکیشن از دو جهت برای شما حائز اهمیت است. اگر از موضوع امنیت غافل شوید ممکن است که سرور ها دچار مشکل شده و اپلیکیشن را پشتیبانی نکنند.

این امکان وجود دارد که اطلاعات کاربران شما به شکل آنلاین ذخیره شده باشد و لو برود. این می تواند ضربه ی هولناکی برای هر برندی باشد. پس در هنگام ساخت وطراحی اندروید اپلیکیشن خود همه ی موارد امنیتی را چک کنید و گزینه هایی که امنیت شما را تهدید می کنند از بین ببرید.

پشتیبانی مناسب

شاید بارها این جمله را شنیده باشید اپلیکیشن ها نیاز به پشتیبانی ندارند این یک نظریه ی کاملا اشتباه است. برای اینکه یک اندروید اپلیکیشن مناسب داشته باشید باید از یک تیم پشتیبانی قوی بهره بگیرید.

اگر ضعفی در اپلیکیشن شما وجود داشته باشد با پرسش هایی که در پشتیبانی می شود می توانید زودتر به نقص پی ببرید.

ارتباط و دریافت نظر کاربران

تقریبا در همه ی اپلیکیشن های معروف دنیا نه تنها در اندروید اپلیکیشن می توانید این گزینه Send FeedBack پیدا کنید. با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند با شما ارتباط داشته و پیشنهادات مناسبی در جهت به روز رسانی اپلیکیشن ارائه کنند.

آپدیت منظم

برای اینکه بتوانید به اندروید اپلیکیشن خود قابلیت های جدید را اضافه کنید یا مشکلات را برطرف کنید آپدیت های جدیدی را منتشر کنید.

ارائه ی آپدیت های جدید به کاربران این حس را القا می کند که به خواست آن ها احترام گذاشته اید.

رابط کاربری مناسب

رابط کاربری ارتباط مستقیمی با اندروید اپلیکیشن شما و میزان رضایت کاربران از آن دارد. نکته قابل ذکر در این مورد این است که کاربر باید بتواند به راحتی به بخش های مختلف دسترسی داشته باشد.

گزینه های بعدی برای داشتن یک اندروید اپلیکیشن منااسب سرعت بالا در لود شدن، ایجاد عملکرد مناسب و همچنین دوری از تبلیغات مزاحم است. اکثر کاربران از وجود تبلیغات زیاد شاکی هستند پس این موضوع را نیز از نظر دور ندارید.

خب تا اینجای مقاله همچیز را راجع به اپلیکیشن اندروید یاد گرفتیم. در ادامه مقاله راجع به اپلیکیشن های ios  صحبت میکنیم. با ما همراه باشید.

 

همه‌چیز راجع به اپلیکیشن ios

اپلیکیشن ios

 

 

اپ iosچیست؟ ممکن است شما جزو آن دسته از افراد باشید که به برنامه نویسی علاقه مند باشید ولی دانش و تخصص لازم را در این زمینه نداشته باشید. اپios یک سیستم آنلاین است که به شما اجازه می دهد بدون دانش برنامه نویسی اپلیکیشن مخصوص خود را بسازید.

اپلیکیشن یا اپ  ios با استفاده از توانایی متخصصان و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز بستر مناسبی را برای تولید اپلیکیشن موبایل فراهم کرده است.

سیستم عامل انحصاری شرکت اپل که به عنوان سیستم عامل برای دستگاه های قابل حمل کمپانی اپل است این سیستم عامل در سال 2007 به بازار عرضه شده است. تمام محصولات اپل که شامل آی پاد تاچ، تاچ، آیفون و آیپد هستند از این سیستم پشتیبانی می کنند.

اپلیکیشن ios یک طراحی انحصاری و مختص به خود را دارد که در چهار لایه اجرا می شود این لایه ها عبارتند از:

• لایه مربوط به رسانه

• لایه مربوط به هسته های موجود

• لایه هایی که هسته سیستم عامل را پوشش می دهد

• لایه ی لمسی اخرین لایه است.

سیستم عامل ios از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به MacOS دارد. شباهت های موجود بین این دو استفاده از مرورگر سافاری برای مرور وب است.

همچنین برای پوشش دادن پخش موزیک، مدیریت دفترچه ی تلفن و کتاب های الکترونیکی و همچنین اپلیکیشن ها است.

یکی از موفقیت هایی که کمپانی اپل در راه اندازی و عرضه ی این سیستم عامل کسب کرد. راه اندازی اپلیکیشن APP Store ثابت کرده است.

زمینه فعالیت اپ ios چیست

شما می توانید با استفاده از اپ ios اپلیکیشن به هر شکل و هر امکاناتی که مد نظرتان اپلیکیشن دلخواه تان را بسازید. نکته قابل توجه و مهم در این مورد این است که با استفاده از اپ ios شما به تسلط بر برنامه نویسی احتیاج نخواهید داشت.

اپ ios با به حداقل رسانده مدت زمان طراحی و ساخت و همچنین پایین آوردن هزینه ها برای تولید اپلیکیشن موبایل باعث می شود این مزایا باعث می شود که شما ارتباط بهتر و مناسب تری با کاربران داشته باشید.

پلان هایی که به صورت رایگان برای اشخاص حقیقی به صورت ایجاد شده است انعطاف پذیری بسیار بالایی را در هسته ی اصلی ایجاد خواهد کرد.

هدف دیگری که اپios دنبال می کند ایجاد اشتغال زایی و کمک به شرکت هایی است که در حوزه ساخت اپلیکیشن و نرم افزار است.

مراحل ساخت اپ ios بدون نیاز به برنامه نویسی

زمانی که شما دانش برنامه نویسی را نمی دانید یا برای آموختن آن زمان ندارید، دنیای دیجیتال امزوز با فناوری های پیشرفته به شما این امکان را می دهد تا بدون تسلط بر دانش تخصصی برنامه نویسی اپلیکیشن مورد نظر خود را بسازید. برای ساختن اپ ios بدون دانش برنامه نویسی می توانید از برنامه های مختلفی استفاده کنید:

Infinite Monkeys

Buzztouch

Appsbar

Runrev Livecode

Telerik Icenium

AppMakr

سرویس هایی هستند که به شما اجازه می دهند که بتوانید اپ ios خود را بسازید. برای آموزش و آشنایی شما تصمیم داریم روش کار با appMakr یکی از پرکاربرد ترین این برنامه ها را توضیح بدهیم. دلیل انتخاب ما این است که کار کردن با این برنامه به آسانی صورت می گیرد.

توجه داشته باشید که برخی از سرویس های سازنده اپ ios مانند Infinite Monkeys دارای توابع زیادی مانند اخبار، آر اس اس، ویدئو، موزیک، متن، عکس، لینک، اتصال به شبکه های اجتماعی، map و ….است.

اما نحوه ی کار آن ممکن است برای شما مشکل ساز باشد زیرا تنها راه استفاده از آن به وسیله موس و درک اند دراپ است.

پیشنهاد می کنیم که برای یافتن برنامه دلخواهتان همه ی برنامه های موجود را امتحان کنید تا بتوانید برنامه ی مورد نظرتان را یافته و شروع به ساختن اپios خود کنید.

ساخت اپلیکیشن ios

برای ساخت اپ ios خود ابتدا آدرس http://www.appmakr.com را وارد کنید. کار در این برنامه مستلزم عضویت شما در سایت مورد نظر است. ابتدا وارد صفحه ی عضویت شوید و اطلاعات خود را ثبت نمایید.

اطلاعات مورد نیاز برای عضویت در این سایت آدرس ایمیل خود را وارد کنید سژس رمز عبور خود را مشخص نموده پس از اتمام عضویت در بالای صفحه ی اصلی بر روی Login کلیک کنید تا به صفحه ی ورود هدایت شده پس با زدن ایمیل و پسورد به داشبورد خود منتقل می شوید.

برای آغاز ساخت اپ ios خود گزینه Create a New App را از منوی سمت چپ انتخاب کنید. اپ میکر موجود قابلیت ساخت هر سه سیستم عامل برتر و پرکاربرد در دنیای تکنولوژی یعنی iOS, Android و Windows Mobile را به شما خواهد داد.

با توجه به نیاز و انتخاب تان می توانید و در اینجا Choose this کنار ios را بزنید تا به صفحه ی مخصوص اپ ios وارد شوید.

بعد از اتمام این کار به صفحه ی بعد انتقال داده خواهید شد که باید RSS یا آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کرده سپس Create App! را لمس کنید.

در مرحله بعد پردازش هایی بر روی سرور سایت ایجاد شده است که موجب هماهنگی با لینک وب شما و ایجاد اپ ios خواهد شد.

سپس به شکل کاملا اتوماتیک به صفحه ی بعد یعنی صفحه ی شخصی سازی منتقل خواهید شد.

انتقال به این صفحه شما را قادر خواهد ساخت نام اپ، آیکن و عکس ورودی مربوط به اپ را از کامپیوترتان یا آدرس مورد نظرتان انتخاب کنید.

در این جا مشاهده خواهید کرد که آپشن ها و منوهایی برای هر چه بیشتر شخصی سازی اپ ios شما وجود دارد. شما می توانید از قابلیت Tabs برای افزودن یک منوی جدید مانند Home استفاده کنید.

می توانید قابلیت کد نویسی و شخصی سازی یا قابلیت فید و آلبوم تصاویر نی داشته باشید.

می توانید برای افزودن هدر به اپ و تغییر رنگ متن ها از Customize استفاده کنید. برای وارد کردن اطلاعاتی درباره ی اپ مثل عناوین، توضیحات، راه ارتباطی، آدرس سایت، قیمت اپ مورد نظر از تب App Info بهره بگیرید.

اگر مایلید که رتبه ی کاربری خود را ارتقا ببخشید همچنین برای دسترسی بیشتر به امکانات و قابلیت های بیشتر از تب Monterize استفاده کنید.

برای اتمام کارتان می توانید بر روی تب Publish کلیک کرده و تا بتوانید در این صفحه درجه ی کیفیت اپ ios خودتان را بسنجید به نوعی اجازه ی یک بار تست کردن را به شما خواهد داد. در انتها برای ساخت کامند Build App را لمس کرده تا به صفحه ی نهایی منتقل شوید پس از آن برای دانلود اپلیکیشن تان install app manually و Download app را بزنید حال می توانید اپلیکیشن خود را مشاهده کنید.

قبل از اینکه بخواهید اپ ios را بسازید باید نیازهای کاربران این سیستم عامل را بسنجید. وجود این تکنولوژی باعث شده است که افراد غیر حرفه ای بدون نیاز به دانش برنامه نویسی به ساخت انواع اپ بپردازند. یکی از ویژگی های استفاده از اپلیکیشن ساز این است که افراد علاقه مند در این حوزه بتوانند با ساخت اپلیکیشن های مورد نظرشان بازار کار مناسبی را ایجاد کنند.

اما نکته قابل توجه درباره ی ساخت اپ ios این است که اگر مایلید این حرفه را دنبال کنید بهتر است به شکل تخصصی زبان برنامه نویسی و کد نویسی را فرا بگیرید.

کلام آخر:

در این مقالات اطلاعات زیادی راجع به اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن ios کسب کردیم. در مورد ویژگی های انها و طریقه ساخت اپلیکیشن بیشتر آموختیم. ما در راحت بین خدمات طراحی اپلیکیشن اندروید و ios  را ارائه میدهیم تا اگر نیاز به اپلیکیشن برای کسب و کار خود دارید به راحتی بتوانید کسب و کار خود را پیشرفت دهید. برای مشاوره رایگان ساخت اپلیکیشن اندروید و ios  با ما تماس بگیرید.  021-22741533

 

 

 

هر چه باید از اپلیکیشن بدانیم

You May Also Like