چک لیست سئو 2020

چک لیست سئو و بهینه سازی سایت 2021

با این چک لیست سئو و بهینه سازی سایت2021 میتوانید یک سایت در صفحه اول گوگل داشته باشید. اما تکنیک های بروز سئو کدام هستند؟ در این مقاله قصد داریم چک لیست کامل سئو 2021 را با جزئیات برای شما شرح دهیم تا با انجام همین کارها نتایج خارق العاده ای به دست بیاورید. با کمک سئو میتوانید بازدید از سایت خود را تا 300 برابر افزایش دهید.

نکته: در انتشار آپدیت جدید الگوریتم گوگل در می 2020، گوگل اعلام کرد که: 

روی ارائه بهترین محتوا تمرکز داشته باشید

و این نشان می‌دهد که محتوا چقدر برای گوگل مهم است. پس محتوا را جدی بگیرید.

 

تولید محتوا، کلید طلایی در بهینه سازی سایت

اولین نکته طلایی در SEO سایت را می توان تولید محتوا یا Content Writing دانست که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

در واقع باید دید که تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا به تمامی اطلاعاتی گفته می شود که بر روی وب سایت قرار داده می شود.

محتوای متنی، عکس، فیلم و پادکست را می توان از مهم ترین شیوه های تولید محتوا دانست. البته باید سیاست هایی در تولید محتوا اخذ کرد تا در بازه زمانی خاص بتوانید بهبود رتبه سایت خود و بهینه سازی را مشاهده کنید.

بهینه سازی سایت از طریق تولید محتوا نیاز به توجه پارامترهایی دارد که استاندارد محتوا شناخته می شوند و در صورتی که در بهینه سازی سایت به این نکات توجه نداشته باشید ممکن است به جای اینکه بهینه سازی سایت خود را بهبود بخشید، بر عکس از سمت گوگل و سایر موتور های جستجو جریمه Penalty می شود.

در ادامه بیشتر بهینه سازی سایت با استفاده از تولید محتوا را توضیح خواهیم داد و پارامترهای مهمی که موتور های جستجو به آن در محتوای سایت شما توجه می کنند بیشتر خواهید شناخت.

پارامترهای مهم سئو در تولید محتوای متنی

تولید محتوا به صورت متنی را می توان از مهم ترین روش های بهینه سازی سایت دانست. باید توجه داشته باشید که محتوای شما باید تشکیل شده از تگ های H باشد و بهتر است که عنوان مقاله با تگ h1 مشخص شود و هر سر تیتر از محتوای شما به عنوان تگ H2 معرفی شود. استفاده از کلمه های کلیدی Key Words نیز در بهینه سازی سایت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

شما باید برای تولید محتوای متنی یک کلید واژه اصلی و چند کلمه کلیدی فرعی را تعریف کرده و این کلمات را در محتوای خود وارد کنید. یک بار وارد کردن کلمات کلیدی فرعی و وارد کردن کلمه کلیدی اصلی با چگالی 1.5 درصد می تواند به بهبود بهینه سازی سایت شما کمک شایانی کند. همچنین باید توجه کنید که محتوای شما به طور کلی مخاطب پسند واقع شود.

پارامترهای مهم در تولید محتوای مالتی مدیا

عکس، فیلم و پادکست را می توان از مهم ترین محتوایی دانست که در یک وب سایت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و می تواند به بهبود بهینه سازی سایت شما کمک کند. استفاده از تگ alt برای هر عکس یا فیلم، انتشار عکس و فیلم های قرار گرفته در سایت برای شبکه های اجتماعی و تولید محتوای مالتی مدیا، کاهش حجم برای جلوگیری از افزایش زمان رندر صفحه و استفاده از محتوای مالتی مدیای جذاب مخاطب پسند را می توان از مهم ترین پارامترهایی عنوان نمود که می تواند در بهینه سازی سایت شما کمک شایانی کند.

همچنین بهتر است برای هر محتوای متنی که تولید می شود، یک عکس به عنوان شاخص، چند عکس فرعی در میان متن و یک فیلم قرار داده شود تا هم در جذب مخاطب تاثیر بیشتری داشته باشد و در عین حال بتواند در بهینه سازی بهتر سایت از دید موتورهای جستجو تاثیر داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که محتوا از مهم ترین ابزار برای بهینه سازی وب سایت به شمار می رود ولی همه چیز نیست!

نکات دیگری در بهینه سازی وب سایت وجود دارد که علاوه برا محتوا باید به آن دقت داشته باشید.

کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که موتورهای جستجو به آن اهمیت می دهند، انتخاب کلمه کلیدی (Key Word) مناسب است. یک کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی مناسبی انتخاب کنید و از آن ها در تمامی محتوای خود استفاده کنید. بهترین کلمه کلیدی برای سایت شما، کلمه ای است که از انتخاب های خود گوگل می باشد و توسط Google Trends به عنوان یک کلمه کلیدی پر تکرار انتخاب شده است.

کلمات کلیدی خود را پررنگ کنید

سئو و بهینه سازی سایت همانطور که گفته شد دارای اهمیت بسیار زیادی است. از این روی توصیه می شود که کلمه کلیدی اصلی خود را پررنگ (Bold) کنید و در محتوای خود با چگالی مناسب از آن استفاده کنید. امکان تعریف یک کلمه کلیدی اصلی و چندین کلمه کلیدی فرعی در هر محتوا وجود دارد که باید این نکته را رعایت کرده و از کلمات کلیدی پر تکرار به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید.

UR  سایت خود را با موتور جستجو سازگار کنید

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمینه سئو باید به آن پرداخته شود، انتخاب URL مناسب است. شما باید از یک آدرس ترجیحا کوتاه بدون سمبل، نام کامل و اعداد باشد تا خواندن آدرس سایت بدون مشکل خاصی همراه باشد. سازگار کردن آدرس URL با قوانین موتور های جستجو (Search Engines) حائز اهمیت بسیار زیادی در بهبود سئو سایت شما می شود. این مرحله پس از راه اندازی سایت با ایجاد یک دامنه دیگر بر روی سایت نیز امکان پذیر است.

از داده های ساختار یافته Structured Data استفاده کنید

استفاده از داده های ساختار یافته یا همان Structured Data در وب سایت ها امروزه به بحث بسیار مهمی در زمینه بهینه سازی سایت تبدیل شده است و باید با دقت بسیار زیادی از این داده ها استفاده کنید.

فهم این داده ها و استفاده از آن ها در وب سایت برای آن که وب سایتی مطابق با استانداردهای Schema (استاندارد مشترک گوگل، یاهو و بینگ) داشته باشید کمک بسیار زیادی می کند.

برای شروع می توانید این داده ها را از داده های ساختارمند مانند داده های JSON-LD در وب سایت خود کپی کنید ولی در ادامه راه وب سایت باید بیشتر با داده های ساختارمند آشنا شده و از آن در وب سایت و بهینه سازی سایت خود استفاده نمایید.

 

سایت خود را سازماندهی کنید

سازماندهی سایت و استفاده از منو های جذاب و شیک را می توان از دیگر نکات کلیدی و طلایی سئو دانست که باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. راحتبین می تواند در این خصوص به شما مشاوره رایگان داده و تعریف دقیقی از یک سایت سازماندهی شده برای هر وب سایت را به شما ارائه دهد.

 

لینک های داخلی و خارجی داشته باشید

ایجاد لینک های داخلی برای دسترسی راحت به قسمت های مختلف وب سایت را می توان از مهم ترین نکات سئو دانست که باید دقت بسیار زیادی در آن شود.

هرچقدر که لینک های داخلی سایت شما بیشتر و مفید تر باشد، می تواند در بهبود سئو سایت شما عملکرد مناسب تری ایجاد کند. همچنین لینک های خارجی شامل تبلیغات در سایت های دیگر و رپورتاژ خبری می تواند در بهبود رتبه سایت شما کمک شایانی نماید.

سایت خود را برای تلفن همراه سازگار کنید

تا پیش از سال 2012 هیچکس فکرش را هم نمی کرد که روزی این موبایل های هوشمند باشند که بیشترین میزان وبگردی را از PC بگیرند. از این سال به بعد سایت ها خود را برای موبایل ها سازگار کردند و به مرور زمان این امر به قانون سئو تبدیل شد. سایت هایی برای موتورهای جستجو جذاب هستند که با موبایل نیز سازگار باشند. برای داشتن بهینه سازی بهتر همین امروز شروع کنید تا سایتی سازگار با موبایل داشته باشید. سایت های واکنش گرا یا ریسپانسیو در سئو و بهینه سازی سایت امری ضرروی است و اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد شانسی در بهبود سئو ندارد.

 

نقشه سایت XML داشته باشید

داشتن یک نقشه سایت XML و معرفی کردن آن به ابزار گوگل و وب مستر بینگ می تواند سئو سایت شما را تا حد زیادی تقویت کند. به یاد داشته باشید که XML از مهم ترین ابزاری است که برای سئو مورد استفاده قرار می گیرد و اگر طراحی سایت خود را با استفاده از CMS وردپرس انجام داده اید، از ابزار yoast seo برای ساخت نقشه XML سایت خود می توانید استفاده کنید.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

هر وب سایت مجموعه ای از صفحات، وبلاگ و محتوای متنی، تصویری و پادکست دارد که باید از شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوای خود استفاده کنید اما چرا؟ Social media برای SEO دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید با اشتراک گذاری محتوا و صفحات وب سایت خود در شبکه های اجتماعی به بهینه سازی بهتر سایت خود کمک کنید. به یاد داشته باشید که قوانین سئوی سایت بسیار گسترده و زیاد هستند ولی شبکه های اجتماعی مختلف می توانند برای شما گزینه ای مناسب به شمار روند.

این کار بدون هزینه بوده و در عرض چند ثانیه امکان پذیر است. می توانید از ابزار اشتراک گذاری محتوای وب سایت برای استفاده مخاطبین خود نیز کمک بگیرید تا اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را بیش از پیش انجام دهید.

گواهی SSL دریافت کنید

اعتبار بخشیدن به یک سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دومین قانونی است که باید رعایت شود. برای افزایش اعتبار سایت خود از دید موتور های جستجو دو پارامتر مهم است و مورد بررسی قرار می گیرد، پارامتر اول، قدمت سایت شما است که به طور معمول وب سایت هایی با عمر بیشتر از دو سال این پارامتر را دریافت می کنند و در پارامتر دوم باید توجه داشته باشید که قوانین اعتبار بخشی را از موتور های جستجو مطالعه کرده و بهینه سازی اصولی و سئوی پیشرفته وب سایت خود را آغاز کنید.

سئوی سایت تنها با چند کلیک صورت نمی پذیرد و برای اینکه اعتبار سایت شما افزایش کند باید از این قوانین که در بازه های زمانی به روز می شوند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سئوی سایت شما باید به بهترین نحو صورت پذیرد.

یکی از مهم ترین نکات کلیدی که در سئو سایت حائز اهمیت بسیار زیادی است، دریافت گواهی نامه های SSL است. در صورتی که این گواهینامه را دریافت کنید، آدرس سایت شما به جای آن که با http://www نمایش داده شود، با https://www نمایش داده خواهد شد. محتوای امن و صفحات امن از مهم ترین پارامترهایی است که گوگل به آن توجه می کند.

از بک لینک های معتبر استفاده کنید

یکی از مهم ترین قوانینی که برای سئوی سایت در چک لیست سئو مورد توجه باید قرار گیرد آن است که از لینک های معتبر استفاده شود. برای مثال اگر می خواهید ریپورتاژ سفارش داده و لینک ورودی به سایت خود را دریافت کنید و یا قصد دارید تبلیغات انجام دهید، باید از وب سایت هایی بهره بگیرید که در این زمینه سرآمد هستند و به خودی خود سایت مقصد شما دارای رتبه بسیار خوبی از دید موتور های جستجو می باشد.

بک لینک ها در سئوی سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و باید توجه شود که این لینک های معتبر از کدام وب سایت استخراج می شوند و باید حتی الامکان از وب سایت های معتبر استفاده کنید.

طراحی سایت خود را با دقت انجام دهید

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی گوگل و سایر موتور های جستجو به طراحی وب سایت، مدت زمان Load شدن سایت، مخاطب پسند بودن و آسانی در استفاده از وب سایت اهمیت می دهد. یکی از مهم ترین نکاتی که در زمینه طراحی سایت شاید از دید رقبای شما باز بماند، استفاده از لینک های داخلی است. دقت داشته باشید که لینک های داخلی و به طور کلی توجه به توانایی ارتباط از هر صفحه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با دقت بسیار زیادی برای بهبود سئوی سایت خود طراحی آن را انجام دهید.

در بهینه سازی وبسایت تقلب نکنید!

شاید باورتان نشود ولی تقلب کردن در بهینه سازی و سئوی وب سایت تنها یک متضرر دارد و آن هم خود شما هستید. قوانین سئو بسیار آسان هستند و به راحتی می توانید با توجه به سئوی سایت و استفاده از تجارب شرکت هایی که در زمینه سئو کار می کنند، بهینه سازی سایت خود را به بهترین نحو انجام دهید و نیازی به تقلب نیست. هوش مصنوعی گوگل و سایر موتورهای جستجو روز به روز در حال پیشرفت است و باید توجه کنید که امکان متوجه شدن هر نوع تقلب توسط موتورهای جستجو بسیار بالاست. عواقب و مجازاتی که برای وب سایت های متقلب در نظر گرفته می شود بسیار سنگین هستند و شاید کاری کنند که شما دست از ورود به دنیای اینترنت بردارید! پس به قوانین احترام گذاشته و در کار دیگر سایت ها اخلال ایجاد نکنید، وب سایت خود را با تقلب بهبود نبخشید و مطمئن باشید که تمامی قوانین سئوی سایت می توانند در مدت زمان کوتاهی نتیجه بخش باشند.

 

کلام آخر:

سئوی سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است که به قوانین موتورهای جستجو در بهینه سازی وب سایت توجه کنید. در این مقاله سعی کردیم چک لیست کاربری از اودیت های 2021 گوگل به شما ارائه بدیم.

 

 

 

چک لیست سئو و بهینه سازی سایت 2021

You May Also Like