انواع طراحی سایت

آینده طراحی سایت چگونه پیش می رود

در جهان پر از تکاپوی اطرافمان هر چیزی در حال تحول(Evolution) است و طراحی سایت نیز مانند تمام عناصر این جهان از این قاعده مستثنی نیست. سال ها پیش هیچ کسی انتظار اینترنت به صورت عمومی را نداشت، اما نسل ما شاهد انقلاب اینترنت(The Internet Revolution) بود.  طراحی سایت نیز دچار انقلاب های شگرفی از پیدایش خود بوده است. مثلا بسیاری از نرم افزار ها مثل فتوشاپ (Photoshop)، نرم افزارهای حسابداری Accounting software) )، اتوکت (Autocad) و حتی متلب (Matlab) برروی پنل مدیریتی سایت قابل نصب هستند. بسیاری از سایت برای عضوگیری از اکانت ایمیل(Email Account) استفاده می کنند و این بسیار شگفت انگیز است. طراحان سایت ده سال پیش خواب چنین مسائلی را هم نمی دیدند ولی امروز ما شاهد آن هستیم. مالکین بسیاری از سایت ها از این تغییرات خوششان می آید و دائما سایت خود را با تغییرات طراحی سایت منطبق می کنند.

در جهان تکنولوژی و طراحی سایت ایستایی بی معناست، چون هر روز دریچه های جدیدی از طراحی گرافیکی و کد نویسی سایت باز می شوند. در راحت بین نوینترین روش های طراحی سایت را ببینید و اگر از به روز بودن خوشتان می آید تغییرات سایت خود را به ما بسیارید.

آینده طراحی سایت | راحت بین

مزایای طراحی سایت

طراحی سایت می تواند تا حدودی از هزینه تبلیغات (Advertising) شما بکاهد و برندینگ(Branding) در سطح جهانی را برای شما میسر سازد. نسل امروزی بیشتر از پیش به سهولت و سرعت انجام کارها توجه دارد. ترافیک در کلان شهر ها بیشتر کودکان و بانوان را مجبور به زندگی در آپاراتمان ها کرده و حتی بسیاری راضی به خرید بدون دردسر و اینترنتی (online shopping) هستند. اینترنت با نشان دادن شما به تمام جهان بر اعتبار محصول شما و در نتیجه میزان خرید و فروش آن موثر خواهد بود.

فرضا شما پنجاه میلیون تومان هزینه کنید و یک تبلیغ را بر روی تلویزیون پخش کنید، این تبلیغ بیشتر از ده بار قابل پخش نخواهد بود و این بیانگر ضریب نفوذ کمتر از یک درصد می باشد. حال اگر با نصف همان مبلغ همان تبلیغ را روی سایت خود بگذارید بیشتر از ششصد هزار بار امکان نمایش در یک زمان ثابت برای شما وجود خواهد داشت.

این یعنی ضریب نفوذ اینترنت بسیار بالاتر است و شما سود بیشتری خواهید برد. در RahatBin طراحی سایت در کنار انواع تیزر ها و تبلیغات گرافیکی (Graphic Ads) را در اختیار داشته باشید.

مزایای طراحی سایت | راحت بین

ویژگی های طراحی سایت خوب

طراحی سایت خود دارای چندین قسمت مثل کدنویسی(coding)، طراحی گرافیکی (Graphic Design) و در نهایت پیاده سازی سایت را شامل می شود. در صورتی که هر کدام از آن ها به درستی انجام نشود، از شانس موفقیت سایت کاسته خواهد شد. بنابر این بسیار عالی است. اگر چند ویژگی ساده در مورد طراحی سایت خوب را بدانید. اولین نکات مربوط به کدنویسی یک سایت خوب است. اگر شما در اروپا زندگی می کردید، اینکه کدنویسی سایت شما سنگین باشد یا سبک مهم نبود و هر چقدر سنگینتر بهتر بود.

اما در ایران به دلیل سرعت پایین اینترنت و تخریبات مکرر در تاسیسات آن سایت هر چقدر از نظر کدنویسی سبکتر (Style coding) و زیرکانه تر باشد بهتر است.

از آن جای که افزودن کد توسط خود مالک سایت به کدهای سایت بسیار سخت است، قالب بوت استرپ (Bootstrap) بهترین گزینه است. در طراحی سایت بوت استرپ مجموعه ای از نرم افزارهای برنامه نویسی و کدهای کمکی وجود دارد که تغییرات را برای شما آسان می کند. دقت کنید، Web design ریسپانسیو و دینامیک باشد تا به راحتی سایت خود را مدیریت کنید و با تمام صفحه نمایش ها همخوانی داشته باشد.

دقت کنید شرکت طراح سایت باید نمونه دموی از سایت ارائه کند تا شما قبل از راه اندازی سایت با امتحان آن نقاط قوت و ضعف خود را بیابید. در نهایت مهمترین قسمت طراحی گرافیکی سایت است، که بایستی بتواند بینندگان را مجذوب خود کند. فونت باید متناسب با کاربرد سایت انتخاب شود و بسیار ریز نباشد. رنگ بندی که چشم را آزار دهد، در صفحات سایت و کلمات دلچسب نیست و کمتر کسی ترجیح می دهد، یک متن تک رنگ را بخواند. با رعایت این نکات یک سایت سریع، قابل تغییر و واکنشگرا را خواهید داشت.

خدمات طراحی سایت | راحت بین

انواع طراحی سایت

اغلب افراد عبارت های مثل Designed by Joomla and WordPress  را نوعی طراحی سایت می دانند. حقیقت به صورت دیگری است و این ها فقط نام شرکت های طراح این نوع قالب ها است. Web design بر اساس معیار های متفاوتی قابل تقسیم بندی است مثلا از لحاظ کدنویسی سایت ASP. NET، PHP و جاوا اسکریپت را نام برد. از سایر فاکتور ها می توان به امکانات سایت اشاره کرد، بر این اساس سایت ها در دسته های مثل استاتیک(static)، دینامیک(dynamic)، ریسپانسیو(Respondent) و بوت استرپ تقسیم کرد.

سایت های استاتیکی عموما غیر قابل تغییر و دارای کمترین هزینه طراحی سایت هستند. سایت های استاتیک می توانند ریسپانسیو، بوت استرپ و حتی هردو باشند. سایت های دینامیکی بهتر از سایت های استاتیکی بوده و پنل مدیریتی (Admin Panel) منعطفی دارند، بیشتر سایت های که توسط وردپرس و جوملا طراحی شده اند، در این دسته قرار گرفته اند. در دنیای اندروید و مد یک سایت باید ریسپانسیو و بوت استرپ باشد، تا در هر صفحه ای و با مدل های متنوع ظاهر شود. البته برخی نیز طراحی سایت را با کاربرد آن نامگذاری (مثل سایت های پزشکی یا سایت سازمانی) می کنند. البته نوع دیگری از Web design به نام پرتال (portal) نیز وجود دارد که در حقیقت تجمیع چند سایت بر روی یک سایت اصلی است و بسته به کاربرد دینامیک یا استاتیک خواهد بود. در راحت بین از انواع طراحی سایت لذت ببرید.

انواع طراحی سایت

رابطه سئو و طراحی سایت

سئو (SEO) و طراحی سایت دو مقوله ی جدا از هم هستند. طراحی سایت در پی بالا بردن رضایت بصری افراد از چیدمان ماژول های یک سایت (Site Module) است، در حالی که سئو در تلاش برای بالا بردن سطح رضایت یک ماشین و در حقیقت موتور های گوگل (Google search engine) می باشد. شاید در نگاه اول گفتن این حرف که این دو با هم مرتبط است احمقانه به نظر برسد.

در اینجا رابطه ی سئو و Web design را برایتان فاش می کنم. فرض کنید یک سایت بسیار عالی از لحاظ گرافیکی داریم، اما این سایت در صفحه پنجم از جستجو های گوگل قرار گرفته است. چقدر احتمال خوانده شدن آن وجود دارد؟ کمتر از ده درصد احتمال دارد، این سایت خوانده شود و حتی یک سایت بی کیفیت از لحاظ طراحی که در صفحه ی اول گوگل قرار گرفته است، از شانس بالاتری برخوردار خواهد بود. حالا فرض کنید ما رتبه سئو و جایگاه این سایت را بهبود دادیم و در صفه اول در جایگاهی پایین تر از آن سایت بی کیفیت قرار گرفت، احتمال خوانده شدن آن افزایش یافته و در صورت انتخاب مکرر از سوی کاربران به رتبه بالاتری نیز صعود می کند.

طراحی سایت فقط در کنار سئوی بی نقص می تواند موثر واقع شده و مفید باشد. RahatBin متخصص و مجری انواع سایت های تبلیغاتی و سئو شده در خدمت شماست.

آینده طراحی سایت چگونه پیش می رود

You May Also Like