نکات و اهمیت موشن گرافیک

همه چیز درباره ساخت موشن گرافیک

درباره روند طراحی و ساخت موشن گرافیک چه می دانید؟

روند طراحی و ساخت موشن گرافیک می تواند به شیوه‌های متفاوتی اتفاق بیفتد. از آنجایی که معمولاً این ابزار تبلیغاتی به همراه صدا و حرکت‌های گرافیکی ساخته می‌شود لذا از آن در ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی، انیمیشن‌های چند بعدی و بسیاری برنامه‌های پرکاربرد دیگر استفاده می‌گردد.

اما سؤال اینجا است که دلیل این همه محبوبیت این ابزار تبلیغاتی چیست و آیا برای طراحی و ساخت آن باید هزینه‌های بسیاری پرداخت کرد؟ آژانس خدمات و کسب و کار راحت بین به منظور اجرایی کردن تمامی ایده‌ها و اهداف شما عزیزان اینجا است تا به تمامی سؤالاتی که در رابطه با موشن گرافیک ذهن‌تان را مشغول نموده پاسخ‌های قانع کننده‌ای دهند. پس خواهش‌مندیم در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

ساخت موشن گرافیک

به قول بسیاری از دوستان موشن گرافیک به تصاویر جذاب و منحصر به فردی گفته می‌شود که یک داستان را برای بینندگان روایت می‌کند. داستان‌هایی که معمولاً با موسیقی و حرکات متحرک گرافیکی همراه هستند.

حال این حرکات و تصاویر می توانند دو بعدی یا سه بعدی باشند. از آنجایی که امروزه مردم بیشتر از فایل های ویدئویی جذاب و شگفت انگیز بیشتر استقبال می کنند به همین خاطر است که Motion Graphic بیش از هر زمان دیگری از محبوبیت قابل ملاحظه‌ای بهره مند شده است

تاریخچه ساخت موشن گرافیک

درباره نحوه طراحی و ساخت موشن گرافیک گفتنی‌های بی شماری است. شاید تا چندین سال پیش این روش از تبلیغات برای هیچ یک از کاربران اینترنت آشنا نبود.

اما به مرور زمان و طی چند سال اخیر استقبال گرم مردم از متدهای نوین تبلیغاتی و فرا رفتن انتظارات آنان از شیوه‌های سنتی و قدیمی، کارشناسان و طراحان ساخت انیمیشن های تبلیغاتی را بر آن داشت تا مطابق سلایق و انتظاراتشان روش‌های پیشرفته تر و به روزی تری را برای تبلیغات، معرفی برند، خدمات و محصولات ابداع کنند.

این خلاقیت و ابتکار تا جایی پیش رفت که موجی از ویدئوهای انیمیشنی در وب سایت‌های مختلف اینترنت مطابق موضوعات مختلف به چشم می‌خورد و عموم مردم آن‌ها را نقاشی‌های متحرک می‌نامیدند.

از آنجایی ویدئو و انیمیشن‌های گرافیکی همراه با صدا در انتقال دادن اطلاعات و مفاهیم مورد نیاز کاربران نقش تأثیرگذاری را ایفا کرد و روز به روز با استقبال گرم مشتریان مواجه شد این بود که ساخت موشن گرافیک در اولویت فهرست طراحان و کارشناسان شرکت‌های تبلیغاتی مختلف از جمله شرکت آنلاین RahatBin قرار گرفت تا به کمک آن مشتریان بیشتری را به سمت وب سایت‌های مختلف جذب و در نهایت کاربران و تاجران مختلف را خشنود و راضی سازند.

نمونه کارهای تیزر تبلیغاتی راحت بین را در اینجا ببینید 

نحوه ساخت موشن گرافیک چگونه است؟

حال که تا اینجای مقاله اطلاعاتی راجع به طراحی و ساخت موشن گرافیک به دست آورید و می‌خواهید نحوه فراگیری آن را یاد بگیرید اما نمی‌دانید از کجا شروع به کار کنید پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا اتمام شدن مطلب ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را به دست آورید.

⦁ مفهوم اولیه:

مفهوم اولیه همان‌گونه که از نامش بر می‌آید اولین گام در طراحی و ساخت Motion Graphic است.

در واقع هدف این است که فایل ویدئویی یا همان نقاشی متحرکی که قرار است طراحی و پیاده‌سازی شود حول چه موضوعی است؟

بنابراین اقدامی که شما به عنوان یک کاربر انجام خواهید داد این است که ایده اصلی را که قرار است بازدیدکنندگان شما آن را مشاهده کنند انتخاب کرده و بعد نکاتی را درباره آن رعایت نمایید.

⦁ سبک تصویری:

در این مرحله از طراحی Motion Graphic بایستی یک انیمیشن مطابق به موضوع مورد نظر خود انتخاب کنید.

همچنین باید تعیین شود که وب سایت یا پروژه شما چه سبکی را دنبال می‌کند. آیا اثر شما هنری کارتونی است یا حول مسائل واقعی می‌چرخد. در حقیقت باید شما بدانید این مرحله از طراحی موشن گرافیک از لحاظ ساختاری بسیار اهمیت دارد.

چرا که از یک سو باید هم بسیاری استعاره های تصویری به منظور انتقال مفاهیم خود به مخاطبان به کار گیرید و هم مخاطبین را متوجه سبک مورد نظر خود کنید.

⦁ یک متن خام تهیه کنید:

این مرحله نیز یکی دیگر از با اهمیت‌ترین بخش‌های طراحی موشن گرافیک است. از آن‌جایی که موشن گرافیک دارای متن‌های کوتاهی است که مدت زمان آن چیزی بین 30 ثانیه تا 1 و نیم دقیقه است.

از این رو و بر اساس این زمان تعیین شده شما می‌دانید که زمان اندکی برای بیان منظور خود به مخاطبتان دارید و از طرفی هم سادگی و در عین حال شفافیت دو عنصر مهم و کاربردی در این مرحله به حساب می‌آیند.

بنابراین باید خودتان را به تمام معنا برای این مرحله آماده کنید.

خدمات ساخت موشن گرافیک

از آنجایی که اهمیت موشن گرافیک به عنوان یک محتوای تبلیغاتی جذاب و پر طرفدار در موفقیت برند و پروژه بسیاری از کاربران بر هیچ کسی پوشیده نیست لذا ارائه خدمات طراحی و ساخت موشن گرافیک نیاز به خلاقیت، تسلط بر قواعد و تجربه طراحان آن دارد.

اگر به دنبال بهترین خدمات ساخت موشن گرافیک از شرکت‌های تبلیغاتی معتبر هستید بایستی بگوییم تمامی این خدمات در بهترین شکل ممکن توسط کارشناسان و گرافیست‌های خلاق آژانس کسب و کار راحت بین انجام می‌شود. در حقیقت طراحان متخصص این شرکت حرفه‌ای با تسلط بر تمامی اصول و قواعد طراحی موشن گرافیک و همچنین با آگاهی کامل از نرم‌افزارهای طراحی در سرعت و کیفیت باور نکردنی تمامی خدمات مربوط به ساخت Motion Graphic را در مقرون به صرفه ترین هزینه‌ها به مشتریان خود ارائه می‌کند.

هزینه طراحی و ساخت موشن گرافیک

عوامل و متریال‌های بسیاری در تعیین تعرفه و هزینه طراحی و ساخت موشن گرافیک تأثیر گذار هستند.

عواملی از قبیل:

⦁ زمان تحویل پروژه از سوی شرکت سفارش گیرنده
⦁ کیفیت ویدئو طراحی شده
⦁ حجم سفارش از سوی کاربران و سبک مورد علاقه آن‌ها
⦁ بازاریابی ویدئو
⦁ و… البته بایستی گفت که اگر موشن گرافیک سفارش داده توسط کاربر نیاز به موسیقی و صدا گذاری هم داشته باشد صد البته که تعرفه آن جداگانه محاسبه می‌گردد.

برای سفارش موشن گرافیک کافیست با ما تماس بگیرید.

همه چیز درباره ساخت موشن گرافیک

You May Also Like