هاست خوب - راحت بین

انتخاب یک هاست خوب چه اهمیتی دارد؟

اگر طالب راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود هستید و یا می‌خواهید وب‌سایت شخصی خودتان را داشته باشید باید پیش از هر چیز در مورد انتخاب یک هاست خوب تصمیم بگیرید. این مهم باید پیش از هر اقدام برای راه‌اندازی وب‌سایت صورت گیرد. اما سرویس میزبانی وب یا وب هاستینگ چیست و دقت در انتخاب یک هاست خوب چه اهمیتی دارد؟ در ادامه این مقاله از راحت بین همراه ما باشید تا به شما بگوییم چرا و چگونه باید برای انتخاب آن اقدام کنید.

هاست یا سرویس میزبانی وب چیست؟

میزبانی وب یا همان وب هاست در واقع فضایی را روی سرور فراهم می‌کند تا بتوانید وب‌سایت خود را به صورت آنلاین در دسترس همگان قرار دهید؛ به عبارت دیگر هاست یا میزبانی وب سروری است که شما اطلاعات سایت خود را بر روی آن بارگذاری می‌کنید تا به این وسیله وب‌سایت خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید، هاست وب‌سایت روی سرورها در مراکز داده نگهداری می‌شود، سرورها مانند رایانه عمل می‌کنند، فایل‌های زیادی در داخل آن‌ها ذخیره می‌شود و به‌طورمعمول از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس استفاده می‌کنند.

آن‌طور که به نظر می‌رسد بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند دقت و محافظه‌کاری در انتخاب یک هاست خوب چندان اهمیت ندارد، باور آن‌ها بر این است که مهم نیست که چه کسی را برای میزبانی وب‌سایت خود انتخاب کنیم بلکه تنها نکته مهم داشتن محتوای اثربخش و ارتقا به موقع وب‌سایتمان است؛ اما به طور حتم می‌توان گفت که این افراد کاملاً در اشتباه هستند.

انتخاب بهترین ‌هاست برای وب‌سایتتان اهمیت زیادی دارد چراکه شرکتی که برای دریافت سرویس میزبانی وب انتخاب می‌کنید به طور مستقیم بر افزایش فروش و افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما تأثیرگذار است. یک هاست خوب عملکرد کلی وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد و موفقیت بیشتر تجارت آنلاین شما را به دنبال دارد.

حالا که با مفهوم کلی‌ هاست و سرویس میزبانی وب آشنا شدید در ادامه این مقاله برخی از دلایل اهمیت انتخاب یک هاست خوب را باهم بررسی می‌کنیم.

هاست خوب - راحت بین

سرعت بالا ضامن موفقیت شما

اولین نکته که در انتخاب یک هاست خوب اهمیت دارد سرعت وب‌سایت شماست. حتماً تابه‌حال با وب‌سایت‌هایی روبرو شده‌اید که محتوا را به کندی نمایش می‌دهند، این نتیجه اعتماد به یک هاست ضعیف است! هنگامی که از یک سرویس میزبانی ضعیف استفاده می‌کنید، سرعت وب‌سایت شما تحت تأثیر خدمات ضعیف آن هاست پایین می‌آید، در نتیجه ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا صفحات وب‌سایت برای بازدیدکنندگان بارگیری شود. از خودتان می‌پرسیم، شما چند ثانیه برای بارگیری صفحه اصلی به یک وب‌سایت زمان می‌دهید؟ اجازه دهید کمی واقع‌بین باشیم، اکثر کاربران اینترنت بی‌حوصله هستند و به احتمال زیاد با یک وب‌سایت کند کنار نمی‌آیند.

یک هاست خوب دارای سروری عالی، فضای سرور فراوان و پهنای باند نامحدود برای سایت شماست که در نتیجه عملکرد سریع و آسان وب‌سایت شما را به دنبال دارد. با انتخاب بهترین‌هاست از سرعت بالا برخوردار شده و دیگر نیازی نیست نگران از دست دادن بازدیدکنندگان خود باشید.

امنیت وب‌سایت با بهترین‌هاست تضمین می‌شود!

یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی که شما را برای دقت در انتخاب یک هاست خوب مجاب می‌کند، امنیت وب‌سایت شماست. توجه به امنیت سایت باید در اولویت قرار گیرد. هنگام انتخاب سرویس میزبانی وب باید مطمئن شوید که امنیت لازم برای وب‌سایت شما فراهم می‌شود. مشکل بسیاری از شرکت‌های هاستینگ این است که از آخرین فناوری امنیتی برای محافظت از وب‌سایت شما استفاده نمی‌کنند. این امر وب‌سایت شما را در معرض تهدیدات عمده‌ای قرار می‌دهد که می‌تواند برای تجارت آنلاین شما به یک تهدید جدی بدل شود.

بد نیست اضافه کنیم که بسیاری از سرویس‌های میزبانی وب ایرانی دارای فایروال‌های سخت‌افزاری و قدرتمندی هستند که از سایت شما در برابر هرگونه حملات از جمله حملات DDOS محافظت می‌کند.

تبلیغات نمی‌خواهید یک هاست خوب انتخاب کنید!

اگر تاکنون وب‌سایتی نداشته‌اید احتمالاً از مشکلات‌ هاست رایگان یا ارزان بی‌خبرید، پس اگر به دریافت خدمات از شرکت‌های میزبانی وب رایگان فکر می‌کنید، دست نگه‌دارید، باید به شما بگوییم که این کار تنها وقت تلف کردن است! خدمات هاست رایگان قابل‌اعتماد نیست، اکثر این شرکت‌ها از وب‌سایت شما برای بارگذاری تبلیغات خود استفاده می‌کنند، فراموش نکنید که این وب‌سایت شماست و قرار است پیام فروش یا خدمات شما را به مشتریان منتقل کند، وجود تبلیغات متعدد بر روی صفحات وب‌سایت شما ممکن است از تعداد مشتریان بالقوه کم کند.

یک هاست خوب هرگز نیازی به قرار دادن تبلیغات در وب‌سایت شما ندارد. اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای وارد دنیای کسب‌وکار آنلاین شوید باید بدانید که این مسئله در ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای برای شرکت شما بسیار حائز اهمیت است.

هاست خوب - راحت بین

پشتیبانی فنی بخش مهم ماجرا

داشتن پشتیبانی فنی قوی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌گوییم انتخاب هاست خوب اهمیت دارد! به‌طورمعمول تمامی وب‌سایت‌ها ممکن است در طول زمان با مشکلات فنی روبرو شوند، گاهی اوقات ممکن است یک وب‌سایت به طور موقت متوقف شود، یا در عملکرد با مشکلات جزئی روبرو شود. در هر صورت اگر برای انتخاب سرویس میزبانی وب دقت کافی به خرج ندهید ممکن است با انتخاب اشتباه در شرایط بحرانی با وب‌سایت خود تنها بمانید.

یک هاست خوب سعی می‌کند با ارائه پشتیبانی فنی قوی به صورت 24 ساعته مشتریان خود را راضی نگه دارد. در چنین شرایطی زمانی که به کمک نیاز دارید کافیست به صورت تلفنی یا آنلاین به تیم پشتیبانی متصل شوید و مشکلتان را با آن‌ها در میان بگذارید، تیم پشتیبانی فنی برای رفع خطا یا مشکل به وجود آمده در کنار شما خواهند بود.

با راحت بین نگران انتخاب یک هاست خوب نباشید!

اگر هیچ تخصصی در حوزه طراحی و ساخت سایت و اپلیکیشن ندارید بهتر است راه اندازه سایت خود را به یک تیم متخصص بسپارید. ما در راحت بین برای استارتاپ های نوپا شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، کافیست طراحی سایت نوپای خود را به تیم طراحی سایت راحت بین بسپارید و دیگر هیچ نگرانی درباره هاست و دامین نداشته باشید.

پس از انکه شما و تیم طراحی سایت راحت بین هماهنگی های لازم را انجام دادید، مراحل طراحی سایت یا اپلیکیشن آغاز می‌شود. بعد از تولید آنچه خواستید نسخه دو (آزمایشی) کار را به شما تحویل داده شده و در صورت رضایت تمام کارهای گرافیکی و برندینگ نهایی انجام و با همکاری شما نسخه اصلی پیاده‌سازی می‌شود.

با راحت بین انتخاب یک هاست خوب سخت نیست، ما جنبه‌های مختلف هاستینگ‌ها را بررسی کرده و سعی می‌کنیم بهترین‌هاست را برای وب‌سایت شما انتخاب کنیم. ضمناً تیم ما پیگیر تمامی مسائل فنی سایت شما خواهد بود. اگر هنوز برای انتخاب هاست مردد هستید با مشاوران ما تماس بگیرید. مشاوران ما با توجه به نیاز شما بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل را ارائه می‌دهند.

tel:021-91001880

انتخاب یک هاست خوب چه اهمیتی دارد؟

You May Also Like