برنامه نویسی backend چیست؟

برنامه نویسی backend چیست؟

برنامه نویسی backend در حقیقت ساختار اصلی نرم افزارها و سایت های است، که روزانه به کار می بریم. برنامه نویسی به این زبان پایگاه داده نرم افزار یا سایت را تفسیر می کند و جایگاه و ویژگی ها توسط آن مشخص می شود.

برنامه نویسی backend  در تقابل با برنامه نویسی Frontend قرار گرفته و همان برنامه نویسی سمت سرور را تشکیل می دهد. برای این برنامه نویسی می توان از هر زبانی استفاد کرد، اما برخی از زبان ها مثل php محبوبتر هستند و از این رو بیشتر شناخته شده اند.

برنامه نویسی backend بر سرعت لود شدن نرم افزار موثر است و بنابر این افرادی که قصد تهیه سایت را دارند باید در انتخاب زبان این نوع برنامه نویسی دقت کنند.

راحت بین با داشتن تیم های قوی در زمینه طراحی backEnd و FrontEnd موفق به ارائه بهترین خدمات شده است.

برنامه نویسی backend چه اهمیتی دارد؟

همانطور که گفته شد، این نوع برنامه نویسی در بیشتر نرم افزار ها و هر آنچه با اینترنت و وب سرکار داشته باشد؛ مهم است.

بدون برنامه نویس از این نوع سایت شما نمی تواند، دینامیک یا ریسپانسیو باشد.

بدون این مدل طراحی شما نمی توانید یکی بازی را پویا و مثل آنچه هست انجام دهید و در نهایت پایگاه داده درستی وجود نخواهد داشت. برنامه نویسی back end با بسیاری از زبان ها صورت می گیرد و هر زبان مختص گونه ای از نرم افزار های تحت وب می باشد. برخی از زبان ها مثل پایتون جامع هستند و برای هرکاری می توان از آن استفاده کرد.

هر چه در طراحی یک اپلکیشن یا سایت تعداد کد های دستوری کمتر باشد سرعت بیشتری را تجربه خواهید کرد.

برای مثال زبان روبی در نصف متن زبان جاوا اسکرایپت کد نویسی یک سایت را انجام می دهد، مطمئنا سایتی که با روبی طراحی شده سبکتر است و سرور ها سریعتر به آن واکنش می دهند.

نقش برنامه نویسی backend در طراحی سایت و اپلیکیشن چیست؟

در حقیقت این نوع برنامه نویسی، برنامه نویسی سمت سرور می باشد که امکان ارتباط هاست های روی سرور با اپلیکیشن ها و سایت های تحت وب را میسر می سازد.

بدون این برنامه نویسی سرورها نمی توانند به داده ها دست یابی کنند و در نتیجه افراد نیز قادر نخواهند بود آن ها را مشاهده کنند.

اگر فرض کنیم در طراحی سایت و اپلیکیشن چندین مرحله برای رسیدن اطلاعات به مخاطب صورت می گیرد، بسیاری از فرایند های پیچیده ای که در مشاهده نهایی شما موثر هستند به این برنامه نویسی برمی گردد. کار این نوع برنامه نویسی انتقال اطلاعات به دیتا بیس ها و باز خوانی این اطلاعات در هنگام فراخوانی از طریق موتور ها می باشد. حتی خود این موتورها هم برنامه نویسی backend شده است و به سبب همان می تواند اطلاعات را فراخوانی کند. هسته مرکزی هوش مصنوعی برنامه نویسی backend است و FrontEnd جلوی بصری آن است.

 

طراحی سایت

زبان مناسب برای برنامه نویسی backend کدام است؟

در این باره نمی توان به صورت صد درصدی پاسخ داد، اما می توان گفت: جاوا اسکریپت،php ، روبی، سی شارپ، سی پلاس پلاس و پایتون از مشهورترین و محبوبترین ها در این زمینه هستند. طراحی هر برنامه تحت وب با دیگری متفاوت است و بنابر این برای آن باید از زبان خاصی استفاده کرد.

برنامه نویسی backend یک هنر خلاقانه است و در حقیقت برنامه نویسان رابط زبان انسان و ماشین هستند. زبان مهم نیست. آنچه مهم است، خلاقیت برنامه نویس و نتیجه بی نقص کارهای او است. راحت بین با گردآوری مجموعه ای از بهترین طراحان سایت کوشیده است، تا طراحی زیباترین سایت ها و اپلیکیشن را انحصاری کند.

درRahatBin با تلاش شبانه روزی مجموعه ای از برترین های ایران موفق به کرک و بازنویسی گرانترین قالب های وردپرس و جوملا شده ایم.

توسعه سایت با backend بهتر است یا Frontend ؟

مطمئنا پاسخ به این مسئله بسیار سخت است. برای بسیاری از سایت ها جذابیت های  بصری دارای اهمیت بالایی است و برای برخی دیگر علاوه بر جذابیت سرعت بالا نیز بسیار مهم است.

در پاسخ دادن، به این سوال نیز تعین هدف شما بسیار حساس است. این طراحی backend است که مشخص می کند، سایت شما به چه سرعتی لود شود یا در کجای صفحات گوگل قرار بگیرد.

فرض کنید شما یک سایت دارید که Frontend عالی داشته باشد، و  backend آن بسیار ضعیف باشد. این سایت ارتباط خوبی با دیتابیس و در نتیجه موتورهای گوگل نخواهد داشت و در صفحات پایین تری قرار خواهد گرفت.

اگر سئو این سایت فوق العاده باشد و به کمک آن در صفحه اول جای گیرد، بازهم به دلیل سرعت پایین محبوب نخواهد بود. به نظر طراحان RahatBin  هر دو طراحی بسیار مهم هستند و تنها می توان گفت backend مقدم بر Frontend است.

چگونه شرکت مناسب برنامه نویسی backend را بیابیم؟

برای اینکه تشخیص دهید، ابتدا هدفتان را تعین کنید. اگر هد ف شما طراحی سایت است،  یک هاست اشتراکی از همان شرکت تهیه کنید و چند نمونه دمو از سایت های آن شرکت را بر روی این هاست امتحان کنید.

در صورتی که سرعت لود شدن صفحات قالب و اجرای آن بالا باشد، می توان گفت: شرکت برنامه نویسی backend برای طراحی سایت مناسب است. اگر شما دنبال اپلیکیشن هستید، از این شرکت بخواهید چند تا از بازی ها و اپلیکیشن های خود را به شما معرفی کند. بازی یا اپلیکشن را نصب واستفاده کنید، در صورتی که هنگام استفاده هنگ نکرد، عالی است. راحت بین برترین شرکت فعال در زمینه طراحی بازی و سایت آماده اخذ قرار داد با شرکت ها است.

ویژگی برنامه نویسی backend در راحت بین چیست؟

در راحت بین این نوع برنامه نویسی بیشتر با زبان های پایتون، روبی و pHp صورت می گیرد. ما انواع برنامه های تحت وب را طراحی می کنیم و علاوه بر تمام این مزایا برای نرم افزار های آنلاین خود بهترین هاست ها را تامین می کنیم.

به سبب برنامه نویسی پایتون بیشتر اپلیکیشن ها و سایت های ما با تمام سیستم عامل ها از لینوکس تا مک سازگار است. ما علاوه بر طراحی بی نقص سایت امکان طراحی قویترین موتورهای جستجو و پایگاه های داده را داریم. شما می توانید از صفر تا صد برندینگ خود را به ما بسپارید و نگران چیزی نباشید. ما به عنوان مشاورین حقوقی کار ثبت برند را نیز انجام می دهیم.

RahatBin به عنوان بزرگترین مرکز دیتا سنتر در ایران و یکی از موفق ترین شرکت های بازاریابی آماده ارائه خدمت به شما است.

برنامه نویسی backend چیست؟

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید