دلایل طراحی سایت - راحت بین

7 دلیل که اهمیت طراحی سایت را برای صاحبان مشاغل روشن می‌کند

حتی پیش از خواندن این مقاله نیز همه میدانیم که داشتن یک وب‌سایت خوب چه تأثیری بر پیشرفت عملکرد کسب‌وکارها دارد؛ اما اکثر مشاغل پیش از اقدام برای طراحی سایت تمایل دارند کمی بیشتر و با جزئیات در این مورد اطلاعات کسب کنند، آن‌ها می‌دانند که داشتن یک وب‌سایت خوب مهم است.

به‌هرحال، حضور و فعالیت آنلاین شما می‌تواند به کسب‌وکارتان رونق ببخشد؛ اما آیا داشتن هر وب‌سایتی با هرگونه طراحی کافی است یا به چیزی بیشتر از این نیاز دارید؟ در ادامه این مقاله از راحت بین همراه ما باشید تا به بررسی دلایل اهمیت طراحی و ساخت وب‌سایت و همچنین اهمیت داشتن یک سایت خوب از دید مشتریان بپردازیم.

برای مشاغل کوچک به ویژه اگر با چالش‌های هزینه‌ای یا مهارت‌های فنی محدود روبرو باشند، معمولاً هزینه‌های طراحی سایت حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری در یک وب‌سایت کمی دلهره‌آور به نظر می‌رسد. حتی ممکن است بعضی از این مشاغل قبلاً برای طراحی وب‌سایت هزینه کرده باشند و پروژه با شکست مواجه شده باشد، به همین دلیل ممکن است در ارزش طراحی مجدد شک کنند.

با این حال و با استناد بر شکست‌های قبلی باز هم نمی‌توان اهمیت داشتن یک وب‌سایت خوب و اعتباری که به برند شما می‌بخشد را انکار کرد. شواهد و مطالعات به طور قطع به این واقعیت اشاره دارند که طراحی وب‌سایت به صورت کارآمد، اصولی و حرفه‌ای مهم است و بر جنبه‌های مختلفی از کسب‌وکار شما از جمله دید و برداشت اولیه مخاطب، تجربه مشتری، ایجاد ارتباط گسترده و در نهایت بر نتیجه نهایی تأثیر می‌گذارد.

دلایل طراحی سایت - راحت بین

چرا طراحی وب‌سایت خوب برای هر شغلی مهم است؟

ما می‌گوییم طراحی وب‌سایت خوب مهم است زیرا مشتریان شما به طراحی سایت اهمیت می‌دهند! به صورت ناخودآگاه جلوه‌های بصری از یک شغل بر انتخاب ما تأثیر می‌گذارد. همه ما در برابر تصاویر واکنش نشان می‌دهیم و طبیعتاً به سمت طراحی خوب کشیده می‌شویم. وقتی صحبت از طراحی وب‌سایت می‌شود، صاحبان مشاغل تصور می‌کنند که هر نوع طراحی برای معرفی برندشان کافی و راه گشاست، در صورتی که مطالعات بارها و بارها به ما ثابت کرده تنها کسب‌وکارهایی در این میدان پیروز می‌شوند که بر طراحی خوب و حرفه‌ای سایت خود اصرار کنند.

اکثر کاربران در فضای مجازی کسب‌وکارها را تنها بر اساس جلوه‌های بصری آن شغل مانند تصاویر موجود بر روی سایت و نحوه دیزاین صفحات قضاوت می‌کنند، در نتیجه اگر سایت شما ضعیف طراحی شده باشد، فارغ از کیفیت خدمات شما، مخاطبان ترجیح می‌دهند به دنبال همان خدمات در سایت‌های مشابه باشند.

چرا می‌گوییم هر کسب‌وکاری به طراحی سایت نیاز دارد؟

1. دیجیتال برندینگ با طراحی سایت

اگر به دنبال ثبت برند خود در ذهن مشتریان هستید بی‌شک به طراحی و ساخت سایت خوب نیازمندید. در قرن بیست‌ویک ساخت برند به دست رسانه‌ها سپرده شده است. رسانه‌ها می‌توانند به یک برند خاص اعتبار ببخشند یا همان اندک اعتبار پیشینش را هم از آن بگیرند. در واقع می‌توان این‌طور گفت، ارتقا یا تنزل مقام یک برند در افکار عمومی به دست رسانه‌ها افتاده است. با این حساب طراحی سایت مهم‌ترین بخش برای پیوستن به فرایند برندسازی دیجیتال است.

2. کاهش هزینه‌ها

طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد. درست است که شما برای داشتن یک وب‌سایت قوی باید هزینه‌ کنید؛ ما راه‌اندازی یک ماژول اتوماسیون ساز در وب‌سایت شما هزینه‌های جاری مانند هزینه اجاره فضای کار بزرگ‌تر به دنبال رشد کسب‌وکار، هزینه داشتن تعداد کارکنان بیشتر و هزینه‌های خدمات را کاهش می‌دهد. در حقیقت داشتن وب‌سایت به صورت مستقیم با کاهش هزینه‌ها و افزایش مشتریان در ارتباط است.

3. بهبود شرایط تبلیغات

در فضای وب، به روش‌های مختلفی برای تبلیغات دسترسی پیدا می‌کنید که به نسبت تبلیغات میدانی، بیلبورد و … بازده بسیار بالاتر و همچنین نسبت به تبلیغات تلویزیونی هزینه بسیار کمتری دارد.

4. ارائه خدمات 24 ساعته

با طراحی سایت خدمات شما به صورت 24 ساعته در تمام 365 روز سال به مشتریان ارائه می‌شود. این گزینه برای مشاغلی که با فروش کسب درامد می‌کنند بسیار سودآور است. چراکه در این حالت شما دیگر به دلیل داشتن ساعت کاری مشخص بخشی از مشتریان خود را از دست نمی‌دهید. در چنین شرایطی اگر فردی خارج از ساعت کاری شما قصد خرید داشته باشد، می‌تواند به سایت شما مراجعه کرده و مراحل خرید را دنبال کند.

5. افزایش مشتریان با طراحی سایت

گسترش کسب‌وکار شما هیچ زمانی متوقف نمی‌شود و صاحبان مشاغل دوست دارند هرروز به تعداد مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند. طراحی سایت این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در فضایی گسترده و بی‌انتها، دائماً با گروه‌های جدیدی از مشتریان ارتباط برقرار کنید.

6. تبدیل مخاطب به مشتری

یک وب‌سایت خوب به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان بالفعل را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید! داشتن سایت به شما این امکان را می‌دهد که به اطلاعات تماس تمامی مخاطبان کسب‌وکارتان دسترسی پیدا کرده و برای تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه برنامه‌ریزی کنید.

7. شناخت دقیق مخاطب

طراحی اصولی و تخصصی یک وب‌سایت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون هیچ هزینه اضافی به راحتی عملکرد مشتریان را تحلیل کرده و به شناخت عمیق‌تری از رفتار مشتریانتان برسید. وب‌سایت شما یک پلتفرم با پتانسیل بسیار بالا برای تحلیل رفتار مشتریان در اختیارتان قرار می‌دهد.

دلایل طراحی سایت - راحت بین

طراحی یک وب‌سایت ضعیف نه تنها به اعتبار شما لطمه می‌زند، بلکه می‌تواند مشتریان بالقوه کسب‌وکارتان را نیز از بین ببرد. مردم ترجیح می‌دهند محتوای موردنظرشان را در وب‌سایت‌هایی با رابط‌های کاربری ساده و در دسترس و همچنین در سایت‌هایی با طراحی زیباتر مشاهده کنند.

اگر طراحی سایت شما از نظر بصری ناکارآمد باشد، رابط‌های کاربری خوبی برای آن تعریف نشده باشد و محتوای شما برای مخاطب جذاب نباشد، احتمالاً بیش از پنجاه درصد بازدیدکننده خود را از دست می‌دهید. فراموش نکنید که برای بهره‌مند شدن از مزایای داشتن یک وب‌سایت برای کسب‌وکارتان، باید اصولی، آگاهانه و حرفه‌ای قدم بردارید تا مخاطبان بتوانند شما را به سادگی هنگام جستجو در مرورگرها پیدا کنند.

فراموش نکنید که پس از طراحی سایت حرفه‌ای باید هر چند وقت یک‌بار محتوای سایت خود را به‌روز کنید. ما در مجموعه راحت بین با هاستینگ (Hosting) و سئوی سای، سرعت و جایگاه عالی سایت شما را تضمین می‌کنیم. در گروه ما مجموعه‌ای از بهترین گرافیست‌ها و کد نویسان همراه شما خواهند بود تا هر نوع سایتی را برای شما کد نویسی و طراحی کنند. همچنین شما می‌توانید از طریق لینک زیر نمونه کارهای طراحی سایت تیم راحت بین را با جزئیات مشاهده کنید.

نمونه کارهای طراحی سایت و اپلیکیشن راحت بین

7 دلیل که اهمیت طراحی سایت را برای صاحبان مشاغل روشن می‌کند

You May Also Like