مزایای تبلیغات در فضای مجازی

روش های تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی (Online Advertising / Cyber Advertising)

امروزه تبلیغات در فضای مجازی یکی از روشهای موثر، کارآمد، کم هزینه و مناسب برای انواع کسب و کارهای مختلف بشمار می رود. با ظهور فضای مجازی و گسترش اینترنت، انواع روشهای تبلیغات در فضای مجازی به وجود آمدند. تبلیغات در فضای مجازی که تبلیغات آنلاین و یا دیجیتال مارکتینگ نیز اطلاق می گردد، از انواع روشهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی برای تاثیر بر مخاطبان خود استفاده می نماید.

زمینه مشترک تمام روشهای تبلیغات فضای مجازی استفاده از بستر اینترنت و آنلاین برای تبلیغات محسوب می شوند. بازاریابی آنلاین در مقابل روشهای بازاریابی سنتی قرار گرفته و آنها را به چالش جدی کشیده است. مزیت های بیشمار بازاریابی آنلاین موجب افزایش دامنه کاربرد آن گردیده و در بسیاری موارد جایگزین روشهای سنتی تبلیغات و بازاریابی می شود.

بطور کلی به نوع تبلیغاتی که در فضای مجازی، وب سایت، شبکه های اجتماعی و از طریق اینترنت انجام شود، تبلیغات در فضای مجازی گفته می شود. Digital Marketing و Online Marketing دیگر اسامی تبلیغات فضای مجازی بشمار می روند. در ادامه به روشهای تبلیغات در فضای مجازی اشاره می کنیم.

روشهای تبلیغات در فضای مجازی یا دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات فضای مجازی به روشهای مختلفی صورت می گیرد. با توجه به امکانات و ظرفیتهای گسترده فضای مجازی، انواع روشهای مختلف بازاریابی و تبلیغات در بستر اینترنت صورت می پذیرد. در ادامه با معرفی انواع روشهای تبلیغات در فضای مجازی مطلب را ادامه می دهیم.

تبلیغات شبکه های مجازی (Social Network Advertising): این نوع تبلیغات فضای مجازی با استفاده از انواع روشهای تبلیغاتی به طراحی بنر، ویدئو، استوری، متن، لینک و غیره پرداخته و در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارد. تبلیغات ساعتی تبلیغات کلیکی، تبلیغات بازدیدی و تبلیغات اینفلوئنسرها از جمله روشهای تبلیغاتی در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام است.

تبلیغات محتوای متنی (Content Writing): یکی از روشهای تبلیغات فضای مجازی از طریق بازاریابی محتوا است. تولید محتوا بر اساس اصول سئو و بارگذاری در وب سایت و شبکه های اجتماعی موجب ارتقا رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل می شود. تولید محتوا تاثیر زیادی در رتبه و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت دارد.

روشهای تبلیغات آنلاین برای توسعه کسب و کار

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing): یکی از روشهای تبلیغات فضای مجازی از طریق ارسال ایمیل به مخاطبان است. در این روش ایمیل های مختلفی با اهداف متفاوت از جمله معرفی برند، افزایش آگاهی از برند، معرفی محصول و خدمات و از طریق لینک های سایت و کانال های مجازی به مخاطب معرفی می شود

تبلیغات از مدیریت موتورهای جستجو (SEM): مدیریت موتورهای جستجو از طریق امکانات موتورهای جستجو مانند گوگل اقدام به تبلیغات در صفحات گوگل می نماید. تبلیغات فضای مجازی در گوگل از طریق گوگل ادوردز صورت گرفته و موجب نمایش لینک وب سایت شما در صفحه اول جستجوی گوگل می شود

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing): در روش بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار، تبلیغات فضای مجازی از طریق افراد و شخصیت های مهم اجتماعی صورت می پذیرد. تبلیغات فضای مجازی پر است از تبلیغاتی که از طریق سلبریتی ها و افراد پر نفوذ بر کاربران صورت می گیرد.

سایر روشهای تبلیغات فضای مجازی مانند تبلیغات آنلاین بنری در سایت های پر مخاطب، بکارگیری اصول سئو در بهینه سازی سایت و غیره نیز بسته به اهداف شما قابل انتخاب است. اگر قصد رشد و پیشرفت کسب و کار خود را دارید، آژانس خدمات کسب و کار راحت بین (Rahatbin)به عنوان مجری تخصصی تبلیغات فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ خدمات متنوعی به شما عرضه می کند. انواع روشهای تبلیغات آنلاین و موثر با هزینه مناسب و کارايی فوق العاده برای رونق کسب و کار شما در راحت بین ارائه می گردد.

مزیت های تبلیغات فضای مجازی

تبلیغات فضای مجازی از گستره وسیعی برخوردار است. وب سایت، شبکه های اجتماعی، ارسال ایمیل، تبلیغات متنی و ویدئویی، ارسال لینک، تبلیغات بنری، ایجاد کمپین های تبلیغاتی آنلاین و بسیاری موارد دیگر در بستر اینترنت قابل اجراست. روشهای سنتی تبلیغات و بازاریابی علاوه بر هزینه بالا، کارایی کمتری داشته و از وسعت و جامعه مخاطبان محدود برخوردار است.

به عنوان مثال در تبلیغات یک بیلبورد و یا بنر، تنها افرادی که از محل نصب تبلیغات عبور می کنند می توانند آنرا مشاهده کنند. تبلیغات فضای مجازی امکان تبلیغات هدفمند و موثر را میسر می سازد. شما امکان انتخاب جامعه مخاطبان خود را داشته و تبلیغات شما در محدوده جهانی قابل اجراست.

در تبلیغات فضای مجازی دیگر محدودیت زمان و مکان وجود ندارد. شما می توانید در یک شهر تبلیغات برای کل شهرهای ایران انجام دهید. البته این نوع تبلیغات برای کسب و کارهای جهانی و یا حداقل مشاغلی که امکان خدمات رسانی و سرویس دهی بطور آنلاین و یا پست را دارند بسیار موثر است. انواع فروشگاه های اینترنتی بیشترین بهره را از تبلیغات فضای مجازی می برند.

در این نوع مشاغل فاصله زمانی معنا ندارد و کالاها از طریق پست ارسال می شود. شرکتهای بین المللی از دیگر حرفه هایی هستند که تبلیغات در فضای مجازی به سود آنها تمام می شود. برای برنامه ریزی مدون و حرفه ای تبلیغات فضای مجازی به شرکت خدمات کسب و کار راحت بین Rahatbin اعتماد کنید. راحتبین بهترین، موثرترین و کم هزینه ترین روشهای دیجیتال مارکتینگ را به شما پیشنهاد می کند.

آژانس خدمات کسب و کار مجری تخصصی تبلیغات فضای مجازی

انواع روشهای تبلیغات فضای مجازی اگر چه بسیار کارآمد و کم هزینه نسبت به روشهای سنتی تبلیغات هستند ولیکن نیاز به دانش و آگاهی کافی جهت اجرا دارند. تبلیغات آنلاین اگر با مهارت و تخصصی انتخاب شوند بیشترین کارایی را در بر خواهند داشت.

همینطور در صورتی که بطور غیر حرفه ای بکار روند نتیجه عکس داشته و تنها منجر به اتلاف هزینه شما می شود. بنابراین برای استفاده بهینه از تبلیغات فضای مجازی باید با یک تیم تخصصی مشورت نمود. آژانس خدمات کسب و کار راحت بین Rahatbin دارای تیم های تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ بوده و بهترین برنامه های عملیاتی را برای شما طراحی می نماید.

خدمات راحت بین بطور تخصصی و تضمینی عرضه می شود لذا در صورت مشاهده تاثیرات مثبت و اخذ نتایج مورد قبول می توانید هزینه را پرداخت نمائید. استفاده از کمپین های تبلیغاتی خلاقانه و طراحی تخصصی بنر و ویدئو در تبلیغات فضای مجازی از دیگر قابلیت های تیم دیجیتال مارکتینگ راحت بین به حساب می آید. اگر می خواهید در کسب و کار خود از سایر رقبا پیشی بگیرید، آژانس راحت بین را انتخاب نمائید.

 

روش های تبلیغات در فضای مجازی

You May Also Like