هاست و سرور

تفاوت هاست و سرور و معرفی خدمات آن ها

هاست چیست؟

قبل از اشاره به خدمات هاست و سرور ابتدا در این بخش اطلاعاتی در مورد هاست و در بخش بعدی در مورد سرور ارائه شده است. با شناخت کامل این دو بستر می توان به آسانی هم تفاوت آن ها را درک کرد و هم خدمات هاست و سرور را ارزیابی نمود.

هاست با IP مشخص قابل شناسایی است و در واقع قطعه ای سخت افزار در کامپیوتر می باشد که به متصل به شبکه های اینترنتی است. جالب است بدانید هر گاه یک دستگاه کامپیوتری از طریق ISP به اینترنت وصل شود نیز می تواند یک هاست در نظر گرفته شود.

وب هاست نیز در واقع همان چیزی است که وب سایت شما در بستر آن اجرا می شود و به شما فرصت رویت در اینترنت می دهد. همه ی وب سایت ها بر روی یک سرویس دهنده ی میزبان اجرا می شود.

اگر تعداد بازدیدکننده های شما بیش از حد انتظار است، شما پیشنهاد می دهدهیم در این صورت استفاده از کامپیوتر شخصی به عنوان سرویس دهنده ی میزبان معقول نمی باشد زیرا ترافیک عظیمی موجود خواهد بود و عملکرد آن به شدت کاهش می یابد.

ناگفته نماند در صورت بسته شد کامپیوترتان نیز دسترسی به سایت شما امکان پذیر نخواهد بود. و البته اگر تخصص و تجربه ی لازم در این زمینه را نداشته باشد همواره گرفتار برخی از مشکلات جدی در راه اندازی وب سایت خواهید بود.

به همین دلیل اکثر صاحبان وب سایت ها از سازمان ها و شرکت های مختلف برای این منظور استفاده می کنند.

توجه داشته باشید که انتخاب هاست و سرور جزء مهمترین فاکتورها در طراحی سایت است.

اگر شما نیز نیاز به مشاوره در این زمینه هستید می توانید با تیم راحت بین، RahatBin در تماس باشید. ما با توجه به تجربه ی لازم و البته تخصص کافی اطلاعات مفیدی در این زمینه برای شما فراهم می کنیم و البته شما را در انتخاب نوع هاست  و خدمات هاست و سرور نیز یاری خواهیم کرد.

سرور چیست؟

برای درک خدمات هاست و سرور نیاز است هم آشنایی کافی با هاست و هم با سرور داشته باشید در این صورت خدمات آن ها به طور محسوس برای شما مشخص می شود.

همانطور که گفته شده صاحبان وب سایت ها، وب های مورد نظر خود را از طریق سرویس دهندگان سازمان ها و شرکت های اصلی اجرا می کند.

سرویس ارائه شده توسط این شرکت ها همواره روشن است و به همین دلیل امکان دسترسی برای وب سایت شما در همه ی بازه های زمانی موجود است.

در واقع سرور همان کامپیوترهای روشن است به همواره روشن بوده و به کامپیوترهای موجود در شبکه اش سرویس می دهد. در بررسی خدمات هاست و سرور مشخص می شود که سرورها در دو دسته در نظر گرفته می شوند.

سرور: کامپیوتری که فقط سرویس می دهد.

کلاینت: کامپیوتری که فقط سرویس می گیرد.

حال زمانی که مخاطبان وب سایت شما در فضای اینترنت سایت مورد نظر را جستجو می کنند در واقع گیرنده های سرویس در نظر گرفته می شود .

مکان هایی که از سرویس دهنده ها یا به عبارت بهتر سرور برای سرویس دهی استفاده می شود در واقع دیتا سنتز نام دارد . این مکان ها پیچیده گی  بسیاری دارد و همه ی اتاق های یک دیتا سنتز به منظور خاصی ایجاد شده است.

تفاوت خدمات هاست و سرور

حال با تعاریف صورت گرفته در دو بخش اول می توانید تفاوت خدمات هاست و سرور را به آسانی درک کنید. هاست در واقع یک بخش یا یک فضا از سرور می باشد. خدمات انواع هاست و سرور در واقع همان سرویس دهی است.

هاست به نوعی بخش کوچک شده ی سرور می باشد. در این بخش نکته ی بسیار ظریفی موجود است هیچ گاه در علم برنامه نویسی کامپیوتر هاست را به عنوان زیر مجموعه ی سرور در نظر نمی گیرند. زیرا در برخی مواقع ممکن است یک هاست مربوط به یک وب سایت نیازمند چند سرور باشد.

بهترین مثال برای این امر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک است. در برخی از مواقع نیز ممکن است چندین وب سایت به وسیله ی یک سرور پشتیبانی گردد.

خدمات هاست و سرور زمانی اهمیت می یابد که به دلیل وجود برخی مشکلات در وب سایت نیازمند پشتیبانی باشید.

در این صورت اگر بخواهید متخصصان ماهر در این زمینه را به صورت جداگانه برای حل مشکلات به وجود آمده استخدام کنید در این صورت ضروری است هزینه های گزافی را متحمل شوید که به سود شما نخواهد بود ولی خدمات هاست و سرور هزینه ها به شدت برای شما کاهش خواهد یافت .

خدمات هاست و سرور

اینک هاست و سرور را شناخته ایم حال می خواهیم خدمات هاست و سرور را بررسی کنیم در ادامه نیز به تفاوت آن ها اشاره شده است.

از مهمترین خدمات هاست و سرور می توان به موارد زیر:

خدمات هاست و سرور در زمینه ی پشتیبانی:

پشتیبانی یکی از مهمترین خدمات می باشد البته در انتخاب نوع سرویس دهنده باید از قبل بررسی لازم صورت گرفته شود و امکان پشتیبانی آن ها بررسی گردد. زمان و کیفیت پشتیبانی بسیار مهم است زیرا در این صورت شما می توانید در کوتاهترین مدت زمان مشکلات موجود را برطرف کنید و این امر به نفع  اعتبار کسب و کار شما است و وب سایت شما به عنوان یک وب سایت حرفه ای تلقی می شود

خدمات انواع هاست و سرور در زمینه ی خدمات جانبی:

خدمات جانبی نیز مانند بروزرسانی ، امنیت و قابلیت بک آپ نیز بسیار مهم است که در انتخاب نوع هاست یا سرور باید وجود آن ها ارزیابی شود که در مجموعه ی خدمات هاست و سرور در نظر گرفته می شود.

خدمات هاست و سرور در زمینه ی زیرساخت مورد استفاده:

استفاده از زیرساخت های به روز یا به عبارت دیگر فناوری های جدید نیز از دیگر خدمات سرویس دهنده ها است .حتما در انتخاب نوع هاست و سرور این موضوع را نیز به طور جدی بررسی کنید تا فرصت پیشرفت در سال های آتی برای شما فراهم باشد .

خدمات انواع هاست و سرور در زمینه دانش فنی:

دانش فنی برای راه اندازی خدمات هاستینگ نیز می تواند یکی از مزیت های سرویس دهنده ها در نظر گرفته شود.

تفاوت هاست و سرور و معرفی خدمات آن ها

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید