معرفی افزونه های وردپرس

افزونه ها یا پلاگین های وردپرس چیست؟ این نوع افزونه ها چه نوع کارایی دارند و چگونه در پس زمینه ی وردپرس عملکرد  اساسی انجام می دهند.

در این قسمت از مقاله سعی داریم به سوالات مطرح شده پاسخ دهیم و البته د بخش نهایی به طور کامل به برخی از نکات ضروری در مورد افزونه های وردپرس پرداخته ایم.

افزونه ها نقش بسیار مهمی در وردپرس دارند و برای اجرای وب سایت های بزرگ وجود آنها الزامی می باشد. با استفاده از افزونه ها ما توانایی آن را داریم که  امکانات قابلیت های بسیاری را به وردپرس اضافه کنیم.

در حال حاضر تعداد بسیار بیشماری از  وب سایت ها در اختیار وبمستران است البته بسیاری از افزونه های وردپرس طراحی شده نیز موجود می باشد که هر کدام از آنها قابلیت های خاصی دارند و استفاده از آن ها به طور جدی برای اجرای وب سایت های بزرگ ًروری است .

وردپرس در ابتدای راه فقط برنامه ای بود که برای وبلاگ نویسی مطرح شده بود ولی با افزوده شدن افزونه های مختلف و پیشرفت قابل ملاحظه در این بخش در مدت زمان کوتاهی توانست به یک بستر فوق العاده مفید برای بیشتر وب سایت ها باشد، به طوری که امروزه برنامه نویس های مختلف از آن ها در امور مختلف استفاده می کنند با توجه به اهمیت تبلیغات اینترنتی و الزامی شدن وب سایت ها برای کسب و کارهای سبب شده  است وردپرس جایگاه بسیار ارزشمندی داشته باشد.

کاربرد افزونه های وردپرس

افزونه ها همانطور که در بخش قبلی اشاره شد در واقع در اثر ادغام شدن با وردپرس توانسته اند قابلیت این برنامه را ارتقا دهند در ادامه به مهمترین کاربردهای افزونه وردپرس اشاره شده است:

به کمک افزونه‌ ووکامرس در وردپرس می توان اقدام به ساخت فروشگاهی آنلاین کرد.

به کمک افزونه‌ی Job Manager در وردپرس اقدام به ساخت یک فرم شغلی برای کسب و کارهای کنید

به کمک بهترین افزونه‌های دایرکتوری در وردپرس می توان اقدام به ساخت یک دایرکتوری تجاری کرد.

یک وبسایت مخصوص کوپن مثل RetailMeNot بسازید.

به کمک افزونه‌ی Envira Gallery سایت عکاسی را بسازید.

به کمک افزونه‌ی Knowledge base می توان اقدام به ساخت سایت ویکی کنید.

به کمک وردپرس، پادکست خودتان را بسازید.

و بسیاری دیگر

وجود افزونه ها یا پلاگین ها در واقع سبب شده است هر اقدامی در بستر وردپرس ممکن باشد به گونه ای که اگر مشکلی خاص صورت گیرد و یا نیاز به برخی از عملکردها داشته باشیم در این صورت به آسانی می توانیم از افزونه ها استفاده کنیم.

در واقع اهمیت اصلی وردپرس به دلیل وجود افزونه ها می باشد. در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات بیشتر در این زمینه و البته نیاز به افزونه های جدید برخی از عملکردها می توانید با گروه راحت بین ، RahatBin  در تماس باشید. تیم کارشناس ما توانایی آن را دارد که افزونه های جدید را برای شما معرفی کنند و البته بر اساس نیازهای موجود افزونه های جدید نیز طراحی کنند. شما با تیم راحت بین ، RahatBin  به آسانی می توانید به اهداف خود دست یابید.

3-41-300x209

افزونه های وردپرس چگونه کار می کنند

اگر ویژگی منحصر به فردی در وردپرس موجود نباشد در این صورت با افزونه های وردپرس می توانید به آسانی مشکل را حل کنید. افزونه ها می توانند هم بسیار پیچیده و هم بسیار ساده باشد . طراحی آنها نیازمند تسلط کامل به علم برنامه نویسی است.

این نوع اپلیکیشن ها می تواند به آسانی بر روی وردپرس اضافه شوند و شما را در رسیدن به اهداف خود یاری دهند . جالب است بدانید که برخی افزونه های پیچیده خود شامل افزونه های دیگر هستند که به آن ها توانایی این را داده است که عملکرد و قابلیت های بیشتری را ارائه دهد .

نصب افزونه های وردپرس می تواند هم به صورت دستی انجام گیرد و هم با استفاده از بخش مدیریت پنل ها به صورت اتوماتیک انجام شود.

اگر شما نیز در این زمینه نیازمند مشاوره هستید با ما همراه باشید. تیم فنی راحت بین، RahatBin همه ی اصول ها و نیازهای لازم در این زمینه را برای شما فراهم می کند. در دنیای وردپرس هر قابلیتی ممکن است یا به عبارت علمی تر در نظر برنامه نویس ها هر عملکرد قابلیت افزوده شدن را دارد.

این امر به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که شما می خواهید با اعمال تغییرات در بستر وب سایت ها، تبلیغات آن لاین خود را توسعه و گسترش دهید . کافی است افزونه های وردپرس را بدانید و آن ها را اضافه کنید.

نکات مهم در مورد افزونه های وردپرس

در بخش نهایی مقاله ی بررسی افزونه های وردپرس به برخی از نکات اصلی در این زمینه اشاره کرده ایم .امید است نکات یاد شده شما را در انتخاب نوع افزونه های وردپرس یاری دهد.

تحت هیچ شرایطی استفاده از افزونه ها سرعت وب سایت شما را کاهش نمی دهند به همین دلیل محدودیتی در انتخاب آن ها وجود ندارد. دلیل کاهش سرعت در افزوده شدن برخی از افزونه ها بد کدنویسی می باشد که یک برنامه نویس ماهر از ایجاد چنین مشکلی جلوگیری می کند.

افزونه های وردپرس رایگان موجود معمولا آپدیت نمی شوند زیرا قابلیت این را دارند در هر ورژن وردپرس به راحتی اجرا شوند به همین دلیل نگران آن نباشید. هر افزونه ای قابلیت اجرا در وردپرس شما را خواهد داشت.

در مورد انتخاب افزونه های وردپرس پولی و رایگان بهتر است بگویم اگر یک افزونه ی رایگان کار شما را راه می اندازد دیگر نیازی به خرید نمونه های پولی آن نیستید و می توان با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

افزونه های رایگان به هیچ وجه پشتیبانی نمی شوند

اگر در سال های آتی قصد آپدیت و گسترش افزونه ها را داشته باشید در این صورت افزونه های رایگان عملکرد مطلوبی نخوانند داشت.

دستیابی به افزونه های دلخواه نیازمند تخصص است اگر در این زمینه به مشاوره نیاز دارید با گروه راحت بین در تماس باشید.

وجود مزیت پشتیبانی در افزونه های وردپرس پولی به شما این فرصت را می دهد در صورت مشکل  آمده را با طراحان آن ها در ارتباط باشید.

معرفی افزونه های وردپرس

You May Also Like